سفر هر ایرانی به قطر برای جام جهانی چقدر هزینه دارد؟

تیم ملی به جام جهانی قطر راه یافته و حالا با توجه به برگزاری این تورنمنت جذاب در نزدیکی ایران، بسیاری از طرفداران تیم ملی به دنبال تماشای این رقابت‌ها از نزدیک هستند.

سفر هر ایرانی به قطر برای جام جهانی چقدر هزینه دارد؟

برخی آژانس‌های مسافرتی سعی کرده‌اند با خرید بلیت بازی‌ها از شرکت‌های زیر مجموعه فیفا برای این مسابقات تور‌های مسافرتی را فراهم کنند که پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی از یکی از این آژانس‌ها نشان می‌دهد هزینه‌ای که هر نفر برای ۳ بازی تیم ملی به علاوه حمل و نقل و همچنین اقامت در کشتی کروز و هتل ۵ ستاره باید پرداخت کند، ۳۶۰ میلیون خواهد بود.

با توجه به نرخ‌های این آژانس هواپیمایی، تعداد کمی از ایرانی‌هایی که ساکن داخل کشور هستند با توجه به شرایط اقتصادی، امکان سفر به آن سوی آهای خلیج فارس را خواهند داشت و به همین دلیل وزارت ورزش به دنبال اجرایی کردن نقشه‌ای برای کاهش این هزینه‌ها هستند.

سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش، امروز در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون تکواندو، توضیح مفصلی درباره این موضوع داد و به خبرنگاران گفت: در حال حاضر بلیط هواپیما برای سفر به قطر نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است که متعلق به هواپیمایی قطر است.

دوستان وزارت راه در تلاشند تا امکان پرواز با هواپیما‌های ایرانی وجود داشته باشد که فکر می‌کنم اگر این اتفاق رخ دهد، این هزینه تا نصف کاهش داشته باشد.

دومین مورد نیز که وزارت راه در حال پیگیری است و تقریبا مقدمات آن انجام شده بحث سفر یک روزه تماشاگران به قطر است که تماشاگران صبح بروند و بعد از تماشای مسابقات برگردند که در این صورت دیگر نیازی به اسکان آن‌ها در قطر نخواهد بود.

کلهر با بیان اینکه مرحله دوم بلیت‌فروشی جام جهانی، از هفته آینده آغاز خواهد شد، به این نکته اشاره کرد که بلیت هر بازی تیم ملی در مرحله گروهی، حداقل ۲.۵ میلیون تومان و حداکثر ۶.۵ میلیون تومان خواهد بود.

او درباره هزینه سفر به قطر چنین توضیحی داد: قیمت هواپیما هنوز نهایی نشده، اما آن چیزی که من حساب کردم هزینه کل رفت و برگشت نباید بیشتر از ۳۵ یا ۴۰ میلیون تومان باشد.

حال با توجه به قیمت‌های مختلفی که برای حضور ایرانیان در جام جهانی از سوی آژانس‌های هواپیمایی مطرح شده، باید منتظر ماند و دید وزارت ورزش قادر خواهد بود این هزینه‌ها را به حداقل ممکن رسانده تا شاهد ایرانی‌های بیشتری در قطر برای تماشای مسابقات و حمایت از تیم ملی باشیم یا نه.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ع
    1

    منتظر دروغهای بعدی شما هستیم.

  • ناشناس
    0

    کاش پول داشتم ازینجا هجرت می کردم

  • ناشناس
    0

    پول ایران که پول نیست،عنبر نسا هم با ارزش تر از آن است.

  • ناشناس
    0

    نه پول داریم ایران بمانیم نه پول داریم مهاجرت کنیم چه زندگی داریم ما ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها