فرصت ۱۷ ساعته سرمربی تیم‌ ملی تا جام جهانی

یک کارشناس فوتبال می‌گوید تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر نیاز به یک مربی خارجی دارد.

فرصت ۱۷ ساعته سرمربی تیم‌ ملی تا جام جهانی

جلال چراغپور، پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، درباره ماجراهای به وجود آمده برای نیمکت تیم‌ملی و اسکوچیچ اظهار کرد: ابتدا باید شروعی منطقی برای صحبت‌هایمان پیدا کنیم تا خواننده متوجه قضیه شود.

در درجه اول ما یک مقوله فنی و علمی را بررسی می‌کنیم. به نظرم در همین گام اول بررسی‌های کمیته فنی، نه علمی و نه فنی است. اول، به دلیل این که این کمیته فنی که الان می‌گوید مربی تیم‌ملی صلاحیت فنی ندارد، تا الان کجا بود؟

او افزود: سوال این است که آن روزی که ما در گروه پنج‌تایی، سوم بودیم، به بحرین و عراق باخته بودیم و به احتمال ۷۰ درصد اوت می‌شدیم، آیا این کمیته فنی در آن زمان شهامت داشت که درست و غلط را تعیین کند؟ در هر صورت اسکوچیچ آمد و در آن روز این بار را از روی زمین برداشت و تیم را به جام جهانی برد. حالا که تیم به جام جهانی رفته و در موضعی قرار گرفته که همه گروهش را می‌دانند، کمیته فنی سر بلند کرده است؟ شما که در کمیته فنی نشسته‌اید، صلاحیت فنی برای این که بگویید چه چیزی درست یا غلط است را ندارید.

او افزود: حالا این تصمیم گرفته شده است که اسکوچیچ صلاحیت ندارد. آمدیم و بعد از سه بازی جام جهانی، همان اتفاقاتی که پیش‌بینی می‌شود یا اسکوچیچ رخ می‌دهد، رقم بخورد. کمیته فنی به چه کسی جوابگو است؟ حتما می‌گویند ما تلاشمان را کردیم اما جواب نداد.

به همین دلایل می‌گویم کمیته فنی صلاحیت ندارد. یعنی حرفم این است که اصلا کمیته فنی صلاحیت ندارد درباره رفتن یا ماندن مربی صحبت کند.

چراغپور با انتقاد از مدیریت فدراسیون فوتبال توضیح داد: فدراسیون باید به حل مسائل تیم‌ملی مانند بازی‌های تدارکاتی، اردوهایی که به ارتقای کیفیت تیم کمک کند که اصلا این کار را انجام نمی‌دهد.

او در ادامه درباره تعلل فدراسیون فوتبال در تعیین تکلیف نیمکت تیم‌ملی در فاصله حدودا ۴ ماه تا جام جهانی قطر گفت: به دلیل این تکلیف تیم را نمی‌توانند روشن کنند چون دیر شده است. شاید یک صحبتی شود که خودمان هم توان این را داریم که تیم را به جام جهانی ببریم.

خب این کار را برای جام جهانی بعدی انجام دهیم و از صفر تا ۱۰۰ کار را به مربی ایرانی بسپاریم. شما دیده‌اید که مربی ایرانی چه کارنامه‌ای در تیم‌ملی داشته‌ است. یک دوره‌ای بازیکن برای منتخب دنیا انتخاب می‌شد ولی سرمربی ایرانی تیم‌ملی می‌گفت که او در حد تیم‌ملی نیست. بعد از آن، آن بازیکن ۶ سال دیگر در اروپا بازی کرد و به بازیکن قرن هم تبدیل شد.

این کارشناس فوتبال ایران در پایان بیان کرد: علاوه بر این، خواص مربیان در رشته‌های مختلف فرق می‌کند. کشتی با فوتبال متفاوت است.

ما در کشتی اول جهانیم اما در فوتبال نهایتا جزو ۵۰ کشور دنیا هستیم. به همین دلیل مربیان داخلی کشتی جزو تاپ‌های دنیا به حساب می‌آیند ولی دلیلی نمی‌شود که مربی داخلی فوتبال کیفیت لازم را داشته باشد. اگر می‌خواهید مربی داخلی بیاورید، بلافاصله پس از پایان جام جهانی که نوبت مسابقات بعدی می‌شود، این کار را انجام دهیم. الان باید مربی خارجی کار را در دستش بگیرد.

چراغپور افزود: در آن برهه می‌توانید تیم را برای مربی ایرانی آماده کنید و اجازه دهید که کار کند. منتها الان دیگر برای این کارها دیر شده است.

مربی جدید تیم‌ملی فقط ۱۷ روز در زمین فرصت کار کردن با تیم دارد نه ۱۱۰، ۱۲۰ روز. آن ۱۷ روز هم قرار است روزی یک ساعت و نیم تمرین است که نیم ساعت آن هم گرم کردن است. در کل ۱۷ ساعت در اختیار مربی بعدی است.

از طرفی ایران در پستی مانند دفاع وسط، کلا ۶ بازیکن دارد که هرکسی، از نکونام تا کی‌روش و حتی اعضای کمیته فنی هم بیایند، همان‌ها به تیم‌ملی دعوت می‌شوند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    آقایان محترم وقتی سرمربی جدید ۱۷ روز فرصت کارکردن با تیم رو دارد می زاشتی سرمربی که تیم رو به اینجا رسونده ادامه می داد این هفده روز برای سرمربی جدید چند روزش به عکس رونمایی فدراسیون و شاید مقامات بالاتر که با دخالت خود تیم ملی رو به این روز انداختن چند روز گشتن با کمیته فنی که سرمربی رو حالی کنن ما زیرآب اسکوچیچ رو زدیم و شما رو آوردیم تا مدیون خودشون کنن چند روزی با رسانه هایی که آب رو گل آلود کردن و چند روزی هم بازیکنانی که فریب مقامات بالاتر و کمیته فنی و... رو خوردن حالیش کنن اگر به حرف ما گوش ندی تا ریاست جمهوری برای براندازیت می ریم تا حساب کار دستش بیاد تو این هفده روز حتی به این مراسمات هم نمی رسه

  • ناشناس
    0

    افرین مطالب خوبی بود دراگان باید تا پایان جام جهانی بماند چون شناخت خوبی ارفوتبال ایران دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها