صدور نامه اخراج دراگان اسکوچیچ از اتاق وزیر؟!

این روزها خبر برکناری دراگان اسکوچیچ به دستور وزیر ورزش و مقاماتی غیر از فدراسیون فوتبال دوباره به گوش می رسد.

صدور نامه اخراج دراگان اسکوچیچ از اتاق وزیر؟!

ماجرای برکناری یا ابقای دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی موضوع تازه ای نیست بلکه از همان نخستین روز نشستن او بر روی نیمکت تیم ملی، این زمزمه ها وجود داشت. روزی که اسکو هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، همه از نداشتن رزومه مناسب سخن گفتند و هرچه او جلوتر رفت و تیم ایران را به جام جهانی رساند، باز هم انتقادات از او فروکش نکرد.

پس از عزل عزیزی خادم و روی کار آمدن تیم سرپرستی فدراسیون فوتبال، این صحبت ها بیشتر و بیشتر شد و روزی نیست که نشریات، از برکناری یا ابقای سرمربی تیم ملی خبری منتشر نکنند.

این ها در حالی است که فدراسیون فوتبال در ماه های اخیر، بارها اعلام کرده که مرد کروات برکنار نمی شود و او در قطر هم روی نیمکت ایران می نشیند؛ در سوی دیگر اما هر روز یک خبر تازه منتشر می شود؛ یک بار دبیر فدراسیون خبر از ابقای او می دهد، سخنگوی دولت اعلام می کند که حامی تصمیمات فدراسیون است و روز بعد خبر از لابی دولت و مجلس برای برکناری او می رسد. همه این ها در شرایطی است که در فاصله زمانی کوتاه در جام جهانی، و با توجه به شرایط تیم ملی، این موضوع می تواند همچون آفت ریشه تیم را بخشکاند.

زمزمه های دخالت وزارت ورزش و مجلس و عبارت درست تر مسئولانی خارج از فدراسیون فوتبال دوباره جدی شده است. فوتبال ایران بارها از این دخالت ها آسیب دیده. شاید برکناری اسکوچیچ نتیجه خوبی داشته باشد اما دخالت ارگان هایی که هیچ حق دخالتی در مسائل تیم ملی ندارند نمی تواند اتفاق خوبی باشد. برکناری علی دایی و کارلوس کی روش یکی از اثرات دخالت غیرفوتبالی ها در تیم ملی بود که بعد از سال ها همه از بد بودن آن می گویند و حالا دوباره تاریخ تکرار می شود. این موضوع هیچ ارتباطی به خوب یا بد بودن اسکوچیچ ندارد و تنها انتقاد مربوط به دخالت فرد یا افرادی است که صلاحیت تصمیم گیری در این حیطه را ندارند اما به راحتی دست به کار می شوند.

با این اخبار ضد و نقیض، به نظر می رسد سرمربی تیم ملی بیش از آنکه روی موفقیت و هدایت تیمش تمرکز کند، باید هر روز صبح منتظر یک خبر تازه درباره ابقا یا برکناری خود باشد و مطمئنا در چنین شرایطی رمقی برای کار نمی ماند.

بهتر است فدراسیون محافظه کار تحت مدیریت میرشاد ماجدی، یک بار برای همیشه تکلیف خود را روشن کند و به این شایعات پایان ببخشد؛ اگر قرار است اسکوچیچ بماند، پس به صورت قاطع از او حمایت کنند و ریشه این اخبار برکناری را پیدا کنند و اگر هم قرار است مربی دیگری روی نیمکت ایران بنشیند، هرچه زودتر حکمش را به دستش بدهند تا کارش را آغاز کند. اینکه هر روز یک خبر جدید به بیرون درز پیدا کند، هم شائبه دخالت مستقیم دولت و مجلس در فوتبال را تقویت می کند، و هم بازار دلالان را گرم؛ اتفاقاتی که می تواند نهایتا تیشه به ریشه فوتبال ایران در جام جهانی قطر بزند و کورسوی امیدی که برای عملکرد این تیم وجود دارد را هم از بین ببرد.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سامانی
    1

    ورزش ایران تمام رشته ها سیاسی و با دخالت دولت و. دوستی خاله خرسه هدایت و نابود میشود برکناری ایویچ‌ . دایی . کیروش. مدیران باشگاهی که تخصصی ندارند و میان و با بدهی کلان برای باشگاه میرند . نورانیان . آجرلو .فدراسیونها مرادی ها. پ.لادگرها و و و

  • M
    0

    خداکنه کیروش بیاد حداقل جلو امریکا انگلیس یه فوتبال ابرومندانه داشته باشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها