پروندۀ مرگ مارادونا؛ هشت متخصص بهداشت به اتهام قتل غیرعمد محاکمه خواهند شد

یک قاضی آرژانتینی روز چهارشنبه ۲۲ ژوئن و در چارچوب تحقیقات قضایی درباره مرگ دیگو مارادونا اعلام کرد که هشت متخصص بهداشت به دلیل قتل غیرعمد محاکمه خواهند شد.

پروندۀ مرگ مارادونا؛ هشت متخصص بهداشت به اتهام قتل غیرعمد محاکمه خواهند شد

 

دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال، در ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی در تنهایی و هنگامیکه پس از جراحی مغز و اعصاب دوران نقاهت را می‌گذراند، روی تخت پزشکی خود در اقامتگاهی در شمال بوئنوس آیرس و بر اثر حمله قلبی- تنفسی درگذشت.

او در سال‌های پایانی عمر از مشکلات متعددی از جمله مشکلات کلیوی و کبدی، نارسایی قلبی همچنین اعتیاد به الکل و داروهای روانگردان رنج می‌برد.

به گفتۀ قاضی منطقه سن ایسیدرو، متهمان این پرونده عبارتند از یک جراح مغز و اعصاب، یک پزشک بالینی، یک روانپزشک، یک روانشناس، مدیر تیم پرستاری و دو پرستار همچنین پزشک شخصی مارادونا.

پیش از این در ماه آوریل، دادستان با اشاره به کاستی‌ها و سهل انگاری‌هایی که در مراقبت از مارادونا دیده شده، خواستار محاکمه این افراد شده بود و قاضی نیز درنهایت روز چهارشنبه با این درخواست موافقت کرد.

متهمان در صورت محکومیت، با مجازات ۸ تا ۲۵ سال زندان روبرو خواهند بود.

دفتر دادستانی سان ایسیدرو هرگز درخواست بازداشت پیش از محاکمۀ متهمان را نداده؛ بنابراین متهمان در حال حاضر آزاد هستند و باید در دادگاه حاضر شوند.

تحقیقات پزشکی و قضایی درباره مرگ مارادونا نشان داد که ستاره سابق فوتبال جهان، از سوی تیم پزشکی‌اش رها شده بود و به این ترتیب او به سمت عذابی خاموش و آهسته سوق داده شده بود.

هنوز تاریخ برگزاری دادگاه این هشت متهم تعیین نشده است.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ای بابادست بر نمی دارند ما سالی صدتاشا داریم یک هفته ای فراموش میکنیم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها