یک پیشکسوت فوتبال:

اسکوچیچ باید اقتدارش را نشان دهد/ نباید زمان را از دست داد

یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید سرمربی تیم‌ملی باید اقتدار خودش را نشان دهد و خواسته‌هایش را مشخص کند.

اسکوچیچ باید اقتدارش را نشان دهد/ نباید زمان را از دست داد

منصور ابراهیم‌زاده درباره وضعیت این روزهای تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: ابتدا باید به همه مردم آبادان و خوزستان تسلیت بگویم. امیدوارم روزی برسد که همه در آرامش کنار هم زندگی کنیم. فوتبال وقتی به شرایط سیاسی گره می‌خورد، همه چیز سخت می‌شود. من از بازی با کانادا خوشحال شدم چون نزدیک‌ترین تیم از نظر فنی با آمریکا همین تیم است اما تعجب کردم چرا بازی در کانادا برگزار می‌شود. این بازی باتوجه به مسائل سیاسی تحت تاثیر قرار می‌گرفت و می‌توانستیم در کشور دیگری این بازی را برگزار کنیم.

او در رابطه با تیم ملی آمریکا گفت: بیش‌تر بازیکنان این تیم در اروپا بازی می‌کنند و میانگین سنی پایینی دارند. شرایط‌شان نسبت به جام جهانی ۹۸ بسیار تغییر کرده است. آن‌ها در آن سال‌ها بیش‌تر در آمریکا بازی می‌کردند اما امروز در اروپا کار می‌کنند و جزو بازیکنان شاخص تیم‌های بزرگ اروپایی هستند. البته تیم ملی ما هم چنین تغییراتی را در خود دیده است. ملی‌پوشان خوبی در فوتبال اروپا داریم و در هر دو تیم این تغییرات به وجود آمد. امیدوارم در انتخاب‌های بعدی ما به شکلی باشد که چنین مشکلاتی به وجود نیاید و روزهای فیفا را از دست ندهیم.

این پیشکسوت فوتبال در رابطه با شرایط نامساعد فوتبال ایران عنوان کرد: همه چیز ما به کل جامعه‌مان برمی‌گردد. وقتی تحریم‌ها و مسائل سیاسی وجود دارد چنین مشکلاتی پیش می‌آید اما اگر بتوانیم ورزش را از بقیه سیاست جدا کنیم، راحت‌تر می‌توانیم کار کنیم و در بازی‌های دوستانه انتخاب داشته باشیم.

او درباره سکوت اسکوچیچ در مقابل وضعیت نامناسب تیم ملی گفت: ممکن است واسطه‌ها و برخی منافع باعث این سکوت شده باشد. مدیربرنامه اسکوچیچ ایرانی است و شاید باتوجه به شناختی که دارد چنین تصمیمی گرفته‌اند. با این حال سرمربی تیم باید اقتدار خودش را نشان دهد و خواسته‌هایش را مشخص کند. تا به حال ندیده‌ام اسکوچیچ صحبتی کند و خواسته‌ای داشته باشد. اولویت‌هایش در بازی‌های دوستانه چیست؟ البته آن روی سکه را هم قبول ندارم که در دوره قبل کی‌روش هر چه دلش می‌خواست به فدراسیون می‌گفت. این از ضعف فدراسیون بود و به نوع قراردادی که بستیم هم ربط داشت.

ابراهیم‌زاده درباره آسیب‌هایی که پس از این حواشی به فوتبال ایران وارد می‌شود، گفت: این حواشی روی خانواده فوتبال تاثیر می‌گذارد و در ادامه حتی ممکن است در جامعه هم تاثیر گذار باشد. خانواده بزرگ فوتبال نباید زمان را از دست دهد. بسیاری از بازیکنان جوان ما می‌توانند لژیونر شوند و علاوه بر پیشرفت در فوتبال و ورزش، فرهنگ جامعه را منتقل کنند. مهدی طارمی وقتی به پرتغال رفت از ایران شناخت بیش‌تری پیدا کردند و حتی در مراسم قهرمانی پورتو موسیقی بوشهری به خاطر طارمی در ورزشگاه پخش شد. رفتن ما به جام جهانی و دیده شدن ما فرهنگ ما را انتقال می‌دهد.

او درباره آمادگی تیم ملی ایران بیان کرد:‌ از نظر شرایط جسمانی بازیکنان ما در وضعیت خوبی قرار دارند اما برای آماده سازی تاکتیکی نیاز به تمرینات زیادی است. بازیکنان ما می‌دانند برای حفظ بدن خودشان چه کارهایی باید انجام دهند و بیش‌تر نیاز به شناخت فوتبالی از تیم‌ها داشته باشیم. با بازی‌های مداوم می‌توانیم خودمان را به شرایط ایده آلی برسانیم. امیدوارم این شرایط به وجود بیاید. هر کدام از فیفا دی‌ها را که از دست بدهیم یعنی یک تجربه فوق‌العاده را از دست داده‌ایم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها