چلسی با بالاترین قیمت واگذار شد

رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه فوتبال چلسی، به طور رسمی روز دوشنبه این باشگاه را به مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار به کنسرسیومی به ریاست تاد بولی، یکی از مالکان تیم بیسبال لس آنجلس داجرز واگذار کرد. این بالاترین قیمتی است که تا به حال برای یک باشگاه ورزشی پرداخت شده است.

چلسی با بالاترین قیمت واگذار شد

این پایان دوره پر افتخار و ۱۹ ساله رومن آبراموویچ روس بود که در ماه مارس به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم و مجبور به فروش باشگاه شد.

بولی که در هفته‌های اخیر در برخی از بازی‌های این تیم حضور داشت، گفت: ما مفتخریم که متولیان جدید باشگاه فوتبال چلسی هستیم.

از زمانی که دارایی‌های آبراموویچ در ماه مارس مسدود شد، چلسی تحت مجوز دولتی فعالیت می‌کند. باشگاه گفت که کنسرسیوم Boehly and Clearlake Capital یکی از حدود ۲۵۰ خریدار اولیه بود.در ادامه تعداد این پیشنهاد‌ها به ۱۲ پیشنهاد معتبر و سپس به سه پیشنهاد نهایی کاهش یافت.

باشگاه چلسی گفت: «بسیاری معامله پیشنهادی را «بی‌سابقه» توصیف کردند و اینطور هم بود. معامله‌ای مانند این معمولا ۹ ماه تا یک سال طول می‌کشد تا انجام شود؛ ما آن را در کمتر از سه ماه انجام دادیم.»

دولت بریتانیا هفته گذشته پس از اطمینان از اینکه آبراموویچ نمی‌تواند از فروش چلسی سود ببرد، آن را تایید کرد. دولت گفت که درآمد حاصله به یک حساب مسدود شده منتقل می‌شود و سپس "برای حمایت از تلاش‌های امدادی و بازسازی در اوکراین در اسرع وقت استفاده می‌شود. "

دولت اضافه کرد: «تغییر مالکیت امروز فصل جدیدی را برای چلسی رقم می‌زند که به نفع هوادارانش، باشگاه و جامعه بزرگ فوتبال است».

گروه بولی متعهد شده است که ۱.۷۵ میلیارد پوند (۲.۲ میلیارد دلار) در تیم‌های مردان، زنان و آکادمی چلسی و زیرساخت‌هایی مانند بازسازی استمفورد بریج سرمایه گذاری کند.

این کنسرسیوم همچنین شامل مارک والتر، مالک اصلی داجرز، هانسیورگ ویس، میلیاردر سوئیسی، و سرمایه گذاری از شرکت سهام خصوصی کلیرلیک است.

چلسی با سرمایه گذاری هنگفت آبراموویچ، ۲۱ جام از جمله لیگ قهرمانان در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۱ را به دست آورد و قهرمان جام باشگاه‌های جهان نیز شد. تیم بانوان چلسی نیز در این فصل ۲ قهرمانی لیگ و جام حذفی را به دست آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی محمد احمدلو
    0

    نا جدایی سیاست از ورزش رومن رو از چلسی گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها