بیانیه یوفا و لیورپول در پی حمله پلیس با گاز اشک‌آور به هواداران لیورپول

یوفا و لیورپول نسبت به اتفاقات رخ داده در حاشیه فینال لیگ قهرمانان بیانیه دادند.

بیانیه یوفا و لیورپول در پی حمله پلیس با گاز اشک‌آور به هواداران لیورپول

به گزارش ساکرنت، دیدار فینال لیگ قهرمانان بین لیورپول و رئال مادرید در پاریس دو بار به تعویق افتاد، زیرا هزاران هوادار لیورپول در بیرون ورزشگاه جنجال و درگیری ایجاد کردند و می‌خواستند بدون بلیت وارد ورزشگاه شوند و به همین خاطر پلیس با اسپری فلفل و گاز اشک آور مانع پیشروی هواداران لیورپول شد.

تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی حاکی از حضور جمعیت زیادی از هواداران در خارج از ورزشگاه دو فرانس قبل از شروع بازی بود. تعداد زیادی از هواداران لیورپول قادر به دسترسی به ورزشگاه نبودند و به همین خاطر می‌خواستند بدون بلیت وارد ورزشگاه شوند. به همین خاطر شروع بازی 35 دقیقه به تعویق افتاد.

یوفا در بیانیه‌ای مسئولیت درگیری‌های خارج از ورزشگاه را به گردن هوادارانی که بلیت‌های جعلی خریداری کرده‌اند انداخت، هرچند مشخص نکرد که این هواداران از کجا این بلیت ها را خریداری کردند.  

از آنجایی که پس از شروع بازی، تعداد هواداران بیرون از ورزشگاه همچنان در حال افزایش بود، پلیس آنها را با گاز اشک آور متفرق کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: یوفا با کسانی که تحت تأثیر این رویدادها قرار گرفته‌اند ابراز همدردی می‌کند و این موارد را با همکاری پلیس و مقامات فرانسه و فدراسیون فوتبال فرانسه به فوریت بررسی خواهد کرد.

باشگاه لیورپول خواستار تحقیقات رسمی درباره این موضوع شد و اتفاقات فینال لیگ قهرمانان را غیرقابل قبول دانست. در بیانیه آنها آمده است: ما به شدت از مشکلات ورود به ورزشگاه و خرابی محیط امنیتی که هواداران لیورپول در ورزشگاه دو فرانس با آن مواجه شدند، ناامید هستیم. این بهترین بازی در فوتبال اروپاست و هواداران نباید صحنه هایی را که امشب شاهد بودیم تجربه کنند. ما رسماً درخواست تحقیق رسمی در مورد علل این مسائل غیرقابل قبول را داده‌ایم.

پلیس فرانسه در بیانیه‌ای گفت: تماشاگران تلاش کردند تا بدون بلیت به ورزشگاه نفوذ کنند. آنها به زور از مانع اول عبور کردند و جلوی آنها گرفته شد.

رئال مادرید در فینال با نتیجه یک بر صفر لیورپول را شکست داد و به قهرمانی رسید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها