احتمال سقوط فجرسپاسی و شهرخودرو در هفته بیست و نهم لیگ برتر

۲ تیم فوتبال فجرسپاسی و شهرخودرو در صورت رخ دادن برخی نتایج، در فاصله یک هفته مانده تا پایان لیگ بیست و یکم سقوطشان به لیگ یک مسجل می‌شود.

احتمال سقوط فجرسپاسی و شهرخودرو در هفته بیست و نهم لیگ برتر

فردا (سه‌شنبه) هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران با ۸ دیدار در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود که سه تیم کاندیدا سقوط نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی و شهرخودرو باید به مصاف رقبای خود بروند. نفت مسجدسلیمان میزبان صنعت نفت آبادان است، فجرسپاسی در تبریز مهمان تراکتور است و شهرخودرو در تهران به مصاف پرسپولیس می‌رود. در جدول رده‌بندی، نفت مسجدسلیمان با ۲۰ امتیاز در رده چهاردهم است و فجر با ۱۷ و شهرخودرو با ۱۶ در رده‌های پانزدهم و شانزدهم هستند.

نکته حائز اهمیت این است که نفت مسجدسلیمان تحت هیچ شرایطی سقوطش به دست یک در هفته بیست و نهم رخ نمی‌دهد و اگر نتایج طوری رقم بخورد که این تیم به دسته پایین‌تر برود، همه چیز در خصوص این تیم خوزستانی در پایان هفته سی‌ام قطعی خواهد شد.

احتمالات سقوط دو تیم از این سه تیم در فاصله یک هفته مانده به پایان بیست و یکمین دوره لیگ برتر به شرح زیر است:

پیروزی، تساوی و شکست هر ۳ تیم

با وجود این که فجر و شهرخودرو در هفته بیست و نهم کار سختی در تبریز و تهران دارند اما در صورت پیروزی این دو تیم و همچنین برتری شاگردان مهاجری در داربی نفتی‌ها، هر دو تیم فجرسپاسی و شهرخودرو به لیگ یک سقوط خواهند کرد زیرا اختلاف شهرخودرو با نفت رده چهاردهمی در فاصله یک هفته به پایان لیگ، ۴ امتیاز باقی می‌ماند و هفته آخر کفاف بازگشت شاگردان سیدعباسی را نمی‌دهد. همچنین اختلاف فجر با نفت مسجدسلیمان نیز همان ۳ امتیاز می‌ماند اما به دلیل قانون بازی رو در رو، این شیرازی ها هستند که راهی لیگ یک می‌شوند زیرا نفت موفق شده بازی رفت را ۲ بر صفر پیروز شود و در بازی برگشت نیز دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

پیروزی نفت و امتیاز از دست دادن فجر و شهرخودرو

اگر نفت بتواند صنعت نفت را شکست دهد و هر کدام از تیم‌های فجر و شهرخودرو امتیاز از دست دهند، نفت در لیگ باقی می‌ماند و فجر و شهرخودرو راهی دسته یک خواهند شد.

شکست نفت، شکست فجر و تساوی شهرخودرو

اگر نفت و فجر هر دو شکست بخورند، فجر به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند و در این بین اگر شاگردان سیدعباسی در شهرخودرو بتوانند مقابل پرسپولیس به تساوی برسند، اختلاف شهرخودرو و نفت در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ به ۳ امتیاز کاهش می‌یابد و با توجه به بازی رو در روی دو تیم، کار به هفته آخر کشیده می‌شود زیرا که نفت در بازی رفت و شهرخودرو در بازی برگشت توانستند حریف خود را با یک گل شکست دهند.

شکست یا تساوی نفت و پیروزی شهرخودرو و فجر

اگر نفت مسجدسلیمان شکست بخورد و فجر و شهرخودرو بتوانند میزبانان خود در هفته بیست و نهم را از پیش رو بردارند، اختلاف آن‌ها با شاگردان مهاجری به ترتیب به صفر و یک امتیاز کاهش پیدا می‌کند و همه چیز به هفته آخر کشیده می‌شود.

آمار بازی‌های رو در روی دو تیم:

فجرسپاسی صفر – ۲ نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان صفر – صفر فجرسپاسی

شهرخودرو صفر – صفر فجرسپاسی

فجرسپاسی صفر – یک شهرخودرو

شهرخودرو صفر – یک نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان صفر – یک شهرخودرو

برنامه بازی‌های این ۳ تیم در هفته بیست و نهم:

نفت مسجدسلیمان – صنعت نفت، ساعت ۲۰، ورزشگاه شهید بهنام محمدی

تراکتور تبریز – فجرسپاسی شیراز، ساعت ۲۰، ورزشگاه یادگار امام

پرسپولیس – شهرخودرو مشهد، ساعت ۲۰، ورزشگاه آزادی

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها