قهرمانی یک ژن خوب در میلان!

دانیل مالدینی مثل پدر و پدربزرگش توانست در میلان عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

قهرمانی یک ژن خوب در میلان!

به گزارش رکورد، دانیل مالدینی، هافبک میلان راه پدرش، پائولو مدینی، و پدربزرگش، چزاره مالدینی را دنبال کرد و با میلان قهرمان فوتبال ایتالیا شد. دانیل در سن ۲۰ سالگی سومین نسل خانواده مالدینی است که موفق به فتح اسکودتو شده و در ۸ بازی در لیگ ایتالیا در مجموع ۱۴۳ دقیقه بازی کرده و یک گل هم به ثمر رساند. 

از ۱۹ عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا که این تیم به دست آورده است، تنها در هفت عنوان  قهرمانی(۱۹۰۱، ۱۹۰۶، ۱۹۰۷، ۱۹۵۱، ۱۹۶۸، ۱۹۷۹ و ۲۰۱۱) هیچ مالدینی در ترکیب این تیم حضور نداشت. پائولو پدر او که ذاتا راست‌پا بود، نیمه اول از دوران حرفه‌ای‌اش را به‌عنوان مدافع چپ بازی کرد و بعد هم به قلب خط دفاعی رفت. پائولو مالدینی بیش از ۹۰۰ بازی با آث میلان انجام داد و ۷ اسکودتو و ۵ لیگ قهرمانان اروپا (دو مورد از آن‌ها جام باشگاه‌های اروپا هستند) را به دست آورد. پائولو مالدینی ۲۵ فصل  در خدمت روسونری بود.

اما پائولو مدیر فنی فعلی باشگاه میلان اولین کسی در خانواده مالدینی نبوده که در آث میلان به موفقیت دست یافت. پیش از او، چزاره مالدینی به عنوان مدافع میانی بازی می‌کرد و دوران درخشانی داشت. چزاره مالدینی که در سال ۲۰۱۶ در سن ۸۴ سالگی درگذشت، هم‌چنان سرمربی میلان نیز بود و توانست یک جام برندگان و یک کوپا ایتالیا را هر دو در فصل ۷۳-۱۹۷۲ و هم‌چنین سه عنوان قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا را به دست آورد.  

حالا نوبت دنیل مالدینی بود که پس از اولین حضورش در تیم اصلی در فصل ۲۰-۲۰۱۹ به اولین عنوان دوران حرفه‌ای خود برسد. او فصل گذشته در ۵ بازی لیگ به میدان رفت و امسال نیز در ۸ بازی لیگ بازی کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها