متین بالسینی هم از ایران رفت

تصمیم رکورددار ماده ۲۰۰ متر پروانه ایران حاصل سوءمدیریت و یک اقدام عجولانه است که باردیگر موج سواری رسانه‌های معاند را همراه داشته است.

متین بالسینی هم از ایران رفت

هنوز همه اهالی شنا به یاد دارند که در سومین روز از بازی‌های المپیک توکیو تنها نماینده شنای ایران در این مسابقه در ماده ۲۰۰ متر پروانه به آب زد و در دسته اول در کنار شناگرانی از جامائیکا، اسلوواکی، تایلند، سوریه و سیشل رقابت کرد و با رکورد ۱:۵۹:۹۷ به کار خود پایان داد و در نهایت در ماده ۲۰۰ پروانه در رده ۳۳ قرار گرفت.

متین بالسینی که پیش از المپیک در انتخابی المپیک صربستان رکورد ۲:۰۰:۹۴ را ثبت کرده بود توانست رکورد ملی خود را در توکیو بهبود بخشد و تا حدود زیادی نگاه‌ها به شنا را تغییر دهد، اما خیلی زود همه چیز رنگ باخت و ورق برگشت.

بالسینی با سهمیه یونیورسالیتی راهی بازی‌های المپیک توکیو شد؛ این در حالی بود که مهرشاد افقری هم بعد از مسابقات شنا انتخابی المپیک صربستان در مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان در ماده ۱۰۰ پروانه رکورد B المپیک را ثبت کرد، اما به این دلیل که مسئولان فدراسیون شنا اعلام کردند فرصت ثبت فیناپوینت به اتمام رسیده، نتوانست راهی المپیک ۲۰۲۰ شود.

متین بالسینی بعد از اتمام مسابقاتش در المپیک توکیو مصاحبه‌ای انجام داد که چندان به مذاق مسئولان فدراسیون و ورزش کشور خوش نیامد. رکورددار ماده ۲۰۰ متر پروانه در آخرین مصاحبه‌هایش هم گفته بود: «اگر رکوردشکنی‌ها ادامه پیدا کند احتمال کسب مدال در بازی‌های آسیایی هست، اما ما فقط نباید از شناگران توقع داشته باشیم و باید حمایت‌ها هم اندازه توقعات باشد.

شنای ایران در راه پیشرفت است. من، مهرشاد افقری و سینا غلامپور واقعا رکورد‌های ملی را در هر مسابقه می‌زنیم. حداقل برای ما سه نفر که اکنون جزو بهترین شناگران ایران هستیم باید ویژه‌تر سرمایه گذاری و حمایت شود. در این شرایط می‌توان انتظار مدال بازی‌های آسیایی را داشته باشیم، اما تا وقتی این حمایت‌ها نباشد کار خیلی سخت است.»

با وجود اینکه بالسینی چندین بار به روش‌های مختلف نسبت به شرایط گلایه کرده بود، اما هیچ واکنشی از مسئولان فدراسیون که ادعا می‌کنند از جنس این رشته هستند ندید و حالا تصمیم گرفته تا از تیم ملی ایران جدا شود و زیر پرچم پناهجویان در مسابقات بین‌المللی مختلف حضور پیدا کند؛ تصمیمی که البته بسیار عجولانه بود و ذوق‌زدگی رسانه‌های معاند را هم به همراه داشته است.

بالسینی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ توانست ۸ بار رکورد ملی ۲۰۰ متر پروانه را در استخر مسافت کوتاه و بلند بشکند و قطعاً یکی از استعداد‌های رشته شنا محسوب می‌شود، اما سوءمدیریت موجب شد تا او چنین تصمیمی بگیرد. حالا باید منتظر ماند و دید که واکنش اهالی شنا و مسئولان ورزش به این تصمیم بالسینی چه خواهد بود؟

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • دیده بان
    18

    متین تو دیگه چرا میری
    اگه مایکل فلپس بودی و واست فرش قرمز پهن شده بود آره ولی حقیقتو قبول کن بالاخره هر کی در حد خودش باید انتظار داشته باشه الان رفتی از طرف پناهجویان مثلا شدی بیست و سوم خب که چی فکر کردی واست سر و دست میشکنن
    برگرد تو همین مملکت کنار بابا و مامانت زندگیتو کن بابا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      بزرگوار ظاهرا شما شکمت سیره و خبر از گرسنگی نداری. ایشون درسته مایکل فلپس نیست ولی با همین وضعیت فعلیش میتونه یه زندگی عادی و نرمال رو توی خارج داشته باشه، همون چیزی که آرزوی نود درصد مردم ایران شده و امثال شماها اجازه نمیدین تحقق پیدا کنه

    • هموطن
      3

      رفت بخاطر امثال مغز نخودی مانند تو

    • ناشناس
      0

      حرف حق میزنی،مثلا رفته اونجا مدال بیاره عمرا
      اینایی ک میگن خبر از گرسنگی نداری
      کی گفته رفتن ازین مملکت آرزوی ۹۰درصد مردم شده
      آرزوی ۹۰درصد آدمایی مث تو شده

  • ناشناس
    10

    مگر مایکل فلپس رفته؟اصلا برفرض هم مایکل فلپس بوده،وقتی تصمیم به رفتن گرفته ما چه کاره ایم!! این جور مسائل بستگی به تعصب وتعلق خاطر به هویت وزادگاه داره واگراین مسائل برای فردی مهم نباشه باکمترین دستمزدپناهنده میشه وورزشکاروغیرورزشکارهم نمیشناسه؛مثل سعیدمولایی،فیروزجاه،مزدک میرزایی،رستم پوروخیلی های دیگه؛برای این افرادفقط پول مهم است ونه زادگاه وهم وطن بودن!

    نظرات شما -
    • هموطن
      3

      مگه نگفتید هر کی ناراضیه بره، خوب دارن میرن ، برا کشور دیگه افتخار آفرینی کنند ما موندیم و شما و دشمن فرضی و دعای خیر ما برا خانواده و مادر مسئولین

  • ناشناس
    12

    باید برای ایران ومردمش جنگید حتی اگر پولی درش نباشد مگر شهدا دنبال پول ومقام بودند

    نظرات شما -
    • 0

      از منفی دادنتون معلومه ک به شهداهم پشت کردین و تکلیفتون معلومه
      حالا هر چی دلتون میخواد حرافی کنین

  • لزگی اذری
    1

    شکر.جیره ما بیشتر شد

  • حمار بسیجی
    3

    رفت که رفت به درک که رفت این همه بسیجی و آخوند شناگر ماهر داریم

  • حسین یوسفی
    2

    هر کی میتونه بره آقا اینا ویران کردن

  • محنود
    0

    حالا بررسی کنین ببینید واقعا چقدر میگرفته شاید جند برابر من و شما می گرفته بازهم ناراضی هست

  • ناشناس
    0

    از بهشت ایران رفت .همه چیز که پول نیست .شرف کجاست ؟با ایران بزرگ می‌شوند بعد از پشت بهش خنجر می‌زنند می‌روند زیر پرچم بیگانگان .مردم ایران تنگشون نیست ؟گناه ندارند ؟فقط خودشون رو می‌بینند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها