سقوط قدیمی‌ترین باشگاه ایتالیا به سری B پس از ۱۵ سال

آخرین امید تیم فوتبال جنوا برای بقا در دسته اول فوتبال ایتالیا با نتیجه‌ای که در بازی آخر شب دوم از هفته سی‌ و‌هفتم سری A رقم خورد برباد رفت.

سقوط قدیمی‌ترین باشگاه ایتالیا به سری B پس از ۱۵ سال

تیم فوتبال جنوا پس از 15 سال به سری B سقوط کرد. جنوایی‌ها به خاطر باخت 3 بر صفرشان برابر ناپولی در بازی روز گذشته عملاً خودشان را سقوط کرده به دسته دوم می‌دیدند اما آنها باید تا پایان آخرین بازی شب دوم هفته سی‌و‌هفتم میان اینتر و کالیاری یکی دیگر از کاندیداهای سقوط صبر می‌کردند و پیروزی 3 بر یک اینتر آخرین کورسوی امید‌شان برای بقا را هم برباد داد.

جنوا تنها در شرایط می‌توانست یک شانس دیگر برای بقا به دست آورد که کالیاری یک امتیاز از اینتر می‌گرفت چون در آن صورت شرایطی شکل می‌گرفت که در هفته آخر امکان هم‌امتیاز شدن سه تیم جنوا، کالیاری و سالرنیتانا وجود داشت و کار به محاسباتی پیچیده برای تعیین نتایج بازی‌های رودررو میان این سه تیم کشیده می‌شد.

باخت کالیاری به اینتر اما این معادله را ملغی کرد و سبب شد که جنوا، قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال ایتالیا (از 1893) از نظر محاسباتی دیگر هیچ شانسی برای ماندن در دسته اول نداشته باشد و پس از ونتزیا دومیین تیم سقوط کننده به سری B شوند.

سومین تیم سقوط کننده به سری B، در هفته پایانی مشخص می‌شود جایی که یکی از دو تیم سالرنیتانا و کالیاری به دسته پایین‌تر خواهند رفت. آخرین سالی که جنوا در سری B‌ حضور داشت سال 2007 بود. این تیم با وجود شرایط نه چندان جالب فعلی‌اش 9 قهرمانی در سری A دارد که البته آخرین مورد آن سال 1924 بود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها