بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان افتتاح شد

بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت در شهر کاشیاس دوسول برزیل افتتاح شد.

بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان افتتاح شد

بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور بیش از ۴۵۰۰ ورزشکار از ۸۰ کشور و در ۲۰ رشته ورزشی در شهر کاشیاس دوسول برزیل افتتاح شد.

در این مراسم کاروان ایران با ۱۵ ورزشکار  (۲ زن و ۱۳ مرد) در رشته های کاراته، جودو، فوتبال، والیبال ساحلی و تیراندازی و با پرچمداری مهرداد صیدی قهرمان جودوکار کشورمان رژه رفتند.

ورزشکاران فرانسه اولین تیمی بود که در مراسم افتتاحیه رژه خود را آغاز کردند، تیم‌های کامرون، کابون، رومانی و اوکاندا نیز جزو کشورهایی بودند که ورزشکاران آن در مراسم افتتاحیه حضور نداشتند و تنها نماینده‌ای از این کشورها در مراسم رژه شرکت کرده بودند.

آمریکا با بیشترین ورزشکار در این دوره از بازی‌های المپیک ناشنوایان در مراسم رژه حضور داشت.

در این مراسم ورزشکاران برزیل میزبان برگزاری بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان، آخرین کشوری بود که در مراسم افتتاحیه رژه رفتند.

مشعل بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان پس از سخنرانی شهردار شهر کاشیاس دوسول، رییس فدراسیون ناشنوایان برزیل و کاستاوا پرازولا رییس کمیته بین‌المللی ورزش‌های ناشنوایان و با حضور همسر رئیس جمهور برزیل روشن شد.

در این مراسم همچنین بنیامین شکوه فر معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر ورزش و حوانان ، مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان ، محمد پرگر رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه، نیک بخش رئیس مرکز مطالعات و راهبردی وزارت ورزش و جوانان ، علی رغبتی رئیس ستاد و سرپرست کل کاروان اعزامی ناشنوایان کشورمان و جمعی از مسئولین فدراسیون و رشته های حاضر در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

این بازی‌ها از امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت با رقابت بیش از ۴۵۰۰ ورزشکار در ۲۰ رشته ورزشی در شهر کاشیاس دوسول برزیل آغاز می شود و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

نمایندگان ایران با ۷۵ ورزشکار در ۸ رشته ورزشی تکواندو، کاراته، جودو، تیراندازی، دوومیدانی، کشتی آزاد و فرنگی، فوتبال و والیبال ساحلی در این دوره از بازی‌ها حضور دارند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها