آشنایی با ۱۰ سرمربی برتر تاریخ فوتبال جهان

کارلو آنچلوتی سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید با قهرمانی در لالیگا موفق شد در میان ۱۰ سرمربی برتر فوتبال جهان قرار بگیرد.

آشنایی با ۱۰ سرمربی برتر تاریخ فوتبال جهان

تیم فوتبال رئال مادرید دیشب موفق شد با پیروزی برابر اسپانیول سی و پنجمین بار عنوان قهرمانی رقابت‌های لالیگا را به دست آورد. کارلو آنچلوتی سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید برای نخستین بار در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود توانست عنوان قهرمانی لالیگا را به دست بیاورد.

او پیش از این در لیگ‌های انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان هم موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود و با قهرمانی در ۵ لیگ معتبر اروپا تاریخ ساز شد. او از این حیث با ۲۲ مقام قهرمانی در میان ۱۰ سرمربی پرافتخار تاریخ فوتبال جهان قرار دارد.

15996612_524

۱۰ سرمربی پر افتخار تاریخ فوتبال جهان به شرح زیر است:

در صدر فهرست پر افتخار‌ترین مربیان فوتبال جهان سر الکس فرگوسن سرمربی سابق تیم منچستر یونایتد قرار دارد که ۴۹ عنوان قهرمانی را در کارنامه خود دارد. بعد از او میرچئا لوچسکو سرمربی دیناموکیف اوکراین با ۳۲ عنوان قهرمانی در رده دوم ایستاده و پپ گواردیولا سرمربی منچستر سیتی هم با ۳۱ عنوان قهرمانی در رده سوم قرار گرفته است.

والری لوبانوفسکی (سرمربی سابق تیم ملی اوکراین) با ۳۰ قهرمانی، اوتمار هیتسفیلد (سرمربی سابق بایرن مونیخ) با ۲۸ قهرمانی به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم هستند. در جایگاه ششم و هفتم به ترتیب لوئیس فیلیپ اسکولاری (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال برزیل و پرتغال) با ۲۶ قهرمانی و جاک استاین (سرمربی سابق سلتیک) با همین تعداد قهرمانی قرار دارند.

همچنین ژوزه مورینیو سرمربی سابق تیم‌های اینتر، چلسی و منچستر یونایتد با ۲۵ قهرمانی، جیووانی تراپاتونی (سرمربی سابق آث میلان و تیم ملی ایتالیا) با ۲۳ و کارلو آنچلوتی هم با ۲۲ قهرمانی در جایگاه‌های هشتم تا دهم ایستاده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حضوری
    0

    خودمون علی آقای پروین رو داشتیم که سیستم های متداول تیم مثل ۲-۴-۴ یا ۲-۵-۳ و غیره را قبول نداشت و قبل از شروع بازی در رختکن به بازیکنانش میگفت "این قرتی بازی ها مال قیافه تیم در اول بازیه.وقتی داور سوت شروع بازی رو زد هرکی هر جا دلش خواست میتونه بازی کنه و بی خیال سیستم این ادا و اطوارا بشه".
    جدا دمش گرم و ما هم بی خیال دانش فوتبال گواردیولا و فرگوسن و تراپاتونی و . . . .بشه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها