اعزام جودوکاران نابینا و کم بینا به گرند پری قزاقستان

رییس انجمن جودو نابینایان و کم بینایان از اعزام 10 جودوکار به مسابقات گرند پری قزاقستان برای انجام کلاس بندی بین‌المللی جهت شرکت در بازیهای پاراآسیایی چین خبر داد.

اعزام جودوکاران نابینا و کم بینا به گرند پری قزاقستان

علیرضا امینی اظهار کرد: سومین اردوی آمادگی تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی با حضور 17 جودوکار از روز شنبه 27 فروردین در سالن جودو آزادی برگزار می‌شود که این اردوها تا زمان اعزام تیم به بازیهای پاراآسیایی بدون وقفه و به طور منظم ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد جودوکار در بازیهای پاراآسیایی حضور خواهد داشت، گفت: هنوز تعداد نفرات اعزامی به بازیهای پاراآسیایی مشخص نیست و بستگی به تصمیم و سیاست کمیته ملی پارالمپیک دارد.

رییس انجمن جودو نابینایان و کم‌بینایان همچنین از اعزام 10 جودوکار به مسابقات گرندپری قزاقستان خبر داد و افزود: این مسابقات به منظور تدارکات و انجام کلاس بندی بین‌المللی قبل از شرکت در بازیهای پاراآسیایی است که جودوکاران برای اولین بار در دو بخش (B1 نابینای مطلق و B2 کم بینا) به طور جداگانه به رقابت خواهند پرداخت. 

امینی اضافه کرد: در گذشته به دلیل این که رقابتهای جودو نابینایان و کم‌بینایان در ۳ کلاس B۱، B۲ و B۳ در هم ادغام می‌شد و ورزشکار نابینای مطلق با کم بینا با یکدیگر رقابت می‌کردند، این مساله نه تنها حواشی به دنبال داشت، بلکه سبب می شد تا در حق جودوکار نابینا اجحاف شود. با تغییر قوانین کلاس بندی که در سال جدید از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد، بعد از این در مسابقات، جودوکاران B۱ با یکدیگر رقابت خواهند کرد و ورزشکاران B۲ و B۳ در هم ادغام خواهند شد که این مساله در مجموع به نفع جودوکاران نابینا است.

وی در پایان گفت: با توجه به عملکرد موفقی که جودوکاران نابینا و کم بینا در پارالمپیک توکیو داشتند، تلاش بر این است که با اعزام کیفی، تعداد مدال‌های خود را در بازیهای پاراآسیایی چین افزایش دهیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها