سامورایی‌ها با تعویض طلایی، کانگوروها را کُشتند/ ژاپن و عربستان مسافر جام‌جهانی شدند

تیم ملی فوتبال ژاپن با شکست استرالیا نه تنها صعود خود بلکه راهیابی عربستان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم مسجل کرد.

سامورایی‌ها با تعویض طلایی، کانگوروها را کُشتند/ ژاپن و عربستان مسافر جام‌جهانی شدند

تیم‌های استرالیا و ژاپن از ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه امروز پنجشنبه در چارچوب هفته نهم مرحله گروهی دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار با برتری دو بر صفر سامورایی‌های آبی خاتمه پیدا کرد.

کانگروها برای صعود مستقیم نیاز به پیروزی در این دیدار داشتند. آنها در هوای بارانی سیدنی تحت تاثیر نمایش شاگردان هاجیمه موریاسو در ۴۵ دقیقه نخست قرار گرفتند. ۲ بار ضربات تاکومی مینامینو به تیرک دروازه برخورد کرد و یکی ۲ بار هم متیو رایان، دروازه‌ را نجات داد. البته تیم میزبان یک گل به ثمر رساند که نواف شکرالله، داور بازی به دلیل خطا روی گلر، این گل را قبول نکرد.

در نیمه دوم تیم گراهام آرنولد که چیزی برای از دست دادن نداشت با تغییراتی که ایجاد نمود توانست بازی را به تعادل بکشد.

حتی پیش کشیدن استرالیایی‌ها ممکن بود به قیمت از دست رفتن تساوی هم تمام شود اما مدافع این تیم ضربه بازیکن ژاپن را از روی خط دور کرد تا همچنان نتیجه صفر بر صفر باقی بماند. البته که تلاش تیم میهمان برای گلزنی سرانجام در دقیقه ۸۹ جواب داد و کائورو میتوما که پنج دقیقه قبل به میدان آمده بود توانست از روی یک حرکت گروهی تیمش را به گل نخست برساند. آنها در ادامه هم توانستند دوباره گلزنی کنند و این بار هم میتوما با عبور از سد چند بازیکن و با چاشنی اشتباه رایان، فاصله را ۲ برابر کرد.

با این نتیجه استرالیا شانس حضور مستقیم به جام جهانی را از دست داد. آنها ۱۵ امتیازی باقی ماندند تا فاصله‌شان با ژاپن به ۶ و با عربستان به چهار امتیاز برسد.

حالا شاگردان هروه رنارد در تیم عربستان پیش از بازی با چین از صعود خود مطمئن هستند و دیدار پایانی‌شان با کانگوروها تشریفاتی خواهد بود. استرالیا باید برای صعود به جام‌جهانی به پلی‌آف برود. آنها ابتدا با تیم سوم گروه A آسیا دیدار خواهند داشت و سپس در صورت پیروزی به دیدار تیم پنجم منطقه آمریکای جنوبی خواهند رفت تا شانس خود را برای صعود امتحان کنند.

ژاپن نیز ۲۱ امتیازی شد و فعلا در صدر جدول گروه دوم جای گرفت. شاگردان موریاسو باید در دیدار آخر، در خانه از ویتنام انتهای جدولی پذیرایی می‌کنند.

دیگر دیدارهای امروز گروه B آسیا بدین ترتیب است:

چین- عربستان

ویتنام- عمان

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها