باخت بسکتبال ایران به قزاقستان در شب بد کادرفنی/ نخستین باخت هاشمی رقم‌ خورد

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی از پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳، مقابل قزاقستان شکست خورد.

باخت بسکتبال ایران به قزاقستان در شب بد کادرفنی/ نخستین باخت هاشمی رقم‌ خورد

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳، از ساعت ۱۷ امروز(پنج‌شنبه) ۵ اسفند ۱۴۰۰ در تهران به مصاف قزاقستان رفت که در پایان، با نتیجه ۷۳ – ۶۹ مقابل حریف خود تن به شکست داد.

ترکیب ابتدایی ایران:

سعید داورپناه، سجاد مشایخی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و اصغر کاردوست

ترکیب ابتدایی قزاقستان:

دیمیتری گاریلوف، ماکسیم مارچوک، نیکولای باژین، آنتونی کلمنز و رستم مورزاگالیف

کوارتر اول: ایران ۱۵ – ۱۸ قزاقستان
نخستین امتیاز بازی را قزاق‌ها با پرتاب دو امتیازی «آنتونی» گارد آمریکایی خود به دست آوردند، اما در ادامه با پرتاب‌های میدرنج جمشیدی، ایران ۷-۶ پیش افتاد. قزاق‌ها که شروع خوبی داشتند، نخستین دانک خود را توسط «ماکسیم» به سبد ایران کوبیدند تا ۱۲-۱۵ پیشی بگیرند. در نهایت کوارتر نخست این دیدار با حساب ۱۵-۱۸ به سود قزاق‌ها پایان یافت.

کوارتر دوم: ایران ۲۳ – ۱۸ قزاقستان
روی همکاری رضایی‌فر، حسن‌زاده و در نهایت با اسلم دانک ارسلان کاظمی نخستین امتیاز بازی در این کوارتر برای ایران به دست آمد. در ادامه رضایی‌فر جایگزین داورپناه شد که این موضوع گردش توپ ایران در زمین را بهتر کرد که نتیجه آن افزایش اختلاف به ۴ امتیاز با پرتاب زنگنه بود. ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه مانده به پایان کوارتر، باژین با پرتاب ۳ امتیازی خود قزاق‌ها را یک‌بار دیگر ۳۴-۳۳ پیش انداخت. در نهایت این کوارتر ۲۳-۱۸ به سود شاگردان هاشمی پایان یافت تا ایران ۳۸ - ۳۶ برنده نیمه نخست بازی شود.

کوارتر سوم: ایران ۲۰ – ۱۲ قزاقستان
با شروع بازی در نیمه دوم، قزاق‌ها موفق شدند با عملکرد خوب «باژین»، نتیجه را ۴۱-۴۱ مساوی کنند. سالار منجی که به‌ جای حسن‌زاده وارد زمین شده بود، با دو بلاک زیبا حملات قزاق‌ها را خنثی کرد تا با پرتاب‌های مشایخی و جمشیدی، نتیجه ۵۸-۴۵ به سود ایران شود. این کوارتر در پایان ۲۰-۱۲ به سود ایران پایان یافت تا شاگردان هاشمی ۵۸ - ۴۸ از حریف پیشی بگیرد. در این بازی برای نخستین بار بود که ایران با اختلاف بیش از ۵ امتیاز از حریف پیش افتاد.

کوارتر چهارم: ایران ۱۱ – ۲۵ قزاقستان
با شروع کوارتر چهارم اما این قزاقستان بود که با پرتاب‌های سه امتیازی باژین و کلمنز در امتیاز ۵۸ بازی را به تساوی کشید تا پس از خراب شدن حمله، مصطفی هاشمی ۶ دقیقه مانده به پایان کوارتر، وادار به تقاضای وقت استراحت شود. با شروع مجدد بازی قزاق‌ها با درخشش «کلمنز» در پرتاب‌های سه امتیازی، ۶۷-۷۱ از ایران پیشی گرفتند. در نهایت این‌ کوارتر ۱۱-۲۵ به سود قزاقستان تمام شد تا ایران ۶۹ - ۷۳ برابر میهمان خود تن به شکست دهد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها