احتمال سلب میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا از روسیه

پس از حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) دیگر در نظر ندارد، فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ را در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار کند.

احتمال سلب میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا از روسیه

به گزارش آسوشیتدپرس، این نشست در حالی قرار است در مقر یوفا برگزار شود که شهر سن پترزبورگ روسیه از پیش به عنوان میزبان فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شده است. کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با تشکیل جلسه‌ای اضطراری در ظهر جمعه ۶ اسفند بحران‌های ژئوپلیتیک شرق اروپا را بررسی می‌کند. یکی از اقداماتی که به شکلی جدی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، سلب میزبانی فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ از شهر سن پترزبورگ روسیه است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواست به دلیل تشدید تنش‌ها بین مسکو و کیف، فینال لیگ قهرمانان اروپا را به خارج از روسیه منتقل کند.


این جلسه قرار است جمعه ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران برگزار شود و در آن میزبانی این رویداد مهم از روسیه سلب خواهد شد. طی روز‌های اخیر دولت انگلیس و عده زیادی از هواداران فوتبال از یوفا خواستند میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا از سن پترزبورگ روسیه سلب شود. گازپروم آرنای سن پترزبورگ، میزبان فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ است و گازپروم، شرکت دولتی گاز روسیه شریک تجاری یوفا است.

ورزشگاه ۶۸هزار نفری کرتُفسکی (گزپروم) که به عنوان یکی از اجزای اصلی پروژه میزبانی روسیه از جام جهانی ۲۰۱۸ احداث شد، قرار است در ۲۸ ماه مه (هفتم خردادماه ۱۴۰۱) میزبان فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۲ باشد.

در صورت برگزاری این دیدار، پترزبورگ به یکی از دو شهر روسیه بدل خواهد شد که فینال بزرگ‌ترین رقابت باشگاهی فوتبال را میزبانی کرده است. پیش از این مسکو در سال ۲۰۰۸ میزبان فینال لیگ قهرمانان میان منچستریونایتد و چلسی بود.

سن‌پترزبورگ که قرار بود در سال ۲۰۲۱ میزبان این دیدار مهم باشد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و با تصمیم یوفا امتیاز میزبانی را از دست داد و فینال لیگ قهرمانان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب به لیسبون و پورتو منتقل شد و استانبول و سن‌پترزبورگ که میزبانان اولیه این فینال‌ها بودند، به ترتیب امتیاز میزبانی فینال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ را کسب کردند.

با توجه به اینکه چهار باشگاه انگلیسی منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول و چلسی همچنان در این رقابت‌ها حضور دارند، دورنمای سومین فینال تمام انگلیسی در چهار سال اخیر، احتمال پیش‌قدم شدن ومبلی را برای میزبانی از این دیدار هیجان‌انگیز مطرح کرده؛ هرچند ومبلی همین حالا نیز میزبانی فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۴ را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها