فروغی: موفقیت تیراندازی در گرو حل مشکلات مالی است

دارنده مدال طلای تیراندازی المپیک توکیو گفت: «مرتضی قربانی» رئیس جدید فدراسیون تیراندازی قطعا برنامه‌هایی برای حل مشکلات این فدراسیون دارد اگر مشکلات مالی حل شود، موفقیت این رشته حتمی خواهد بود.

فروغی: موفقیت تیراندازی در گرو حل مشکلات مالی است

جواد فروغی در مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی که امروز (شنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، ‌افزود: مسوولان باید نقد پذیر باشند. ‌بین من و علی دادگر رئیس سابق فدراسیون کدورتی بود اما این مساله مانع از دیدن کارنامه وی نیست.

وی ادامه داد:‌ امروز برگزار نشدن لیگ تیراندازی یک بحث مهم است و شخصا از این مساله ناراحت هستم.  تیراندازی از این موضوع لطمه می‌خورد و امیدوارم در دوره ریاست قربانی این مساله تکرار نشود.

فروغی با بیان اینکه نمی‌داند دلیل برگزار نشدن لیگ تیراندازی چه بوده است، ‌گفت:‌ دلیل آن کرونا بود و بهانه آوردن برای برگزار نشدن لیگ قابل توجیه نیست. اگر مشکل مالی بوده است، این بحث جدیدی نیست و همیشه فدراسیون تیراندازی با آن مواجه بوده است.

دارنده مدال جهانی تیراندازی ادامه داد:‌ تیراندازی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، این رشته از حمایت رسانه‌ای و تبلیغاتی برخوردار نیست و باید میدان بیشتری به آن رشته داده شود.

این تیرانداز افزود:‌ وقتی لیگ برگزار نشد، هیچ صدایی در اعتراض به این اتفاق به گوش نرسید. این موضوع باید آسیب شناسی شود که چرا لیگ تعطیل شد زیرا ما در شرایطی به مراتب بدتر از کرونا لیگ را برگزار کرده‌ایم. اگر برگزار نشدن لیگ به دلیل تعویق در برگزاری انتخابات بوده است، امیدوارم این اتفاق در رشته دیگری تکرار نشود تا ورزشکاران متضرر نشوند.

به گفته این ملی‌پوش، ‌تیراندازان حقوق ثابتی و مکفی ندارند و همیشه چشم انتظار بودجه هستند. در صورتی که بودجه واریز شود آنان دریافتی دارند و در غیر اینصورت خبری از پرداخت به ورزشکاران نیست.

 تیرانداز ۴۳ ساله تیم ملی کشورمان گفت:‌ امکانات یا نیازهای اولیه ورزشکاران از جمله حضور روانشناس و ماساژور را در اختیار نداریم ‌و در بحث سرانه ورزشی تیراندازی از همه رشته‌های دیگر عقب‌تر است. ‌سالن‌هایی داریم که باید افتتاح شوند یا سلاح و فشنگی که خاک می‌خورند اما در اختیار ورزشکاران قرار نمی‌گیرد.

فروغی با بیان اینکه باید راهکاری باشد که موانع برداشته شوند، ‌گفت:‌ تیراندازی یکی از پرهزینه‌ترین و کم درآمدترین رشته‌های ورزشی است. تجهیزات بسیار گران و مشمول تحریم است اما یک تیرانداز باید بتواند با هزینه مناسب سلاح و تجهیزات تهیه کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دومان
    2

    شما که مشکل مالی نداری بقیه مردم به قول خودتونیها ولش....ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها