چه بلایی سر اتلتیکومادرید آمده است؟ / از افت سوارز تا فروپاشی تیم بی‌روح سیمئونه

اتلتیکومادرید با شکست مقابل بارسلونا از گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دور شد تا علل ضعف این تیم بر سر زبان‌ها بیفتد.

چه بلایی سر اتلتیکومادرید آمده است؟ / از افت سوارز تا فروپاشی تیم بی‌روح سیمئونه

دیگر خبری از نظم دفاعی تیم اتلتیکومادرید نیست و آنها در خط تهاجمی نیز به شدت از روزهای اوج خود فاصله گرفتند.

اتلتیکومادرید در یازدهمین سال حضور سیمئونه به مشکل بزرگی برخورده و امکان دارد این فصل نتواند راهی لیگ قهرمانان اروپا شود. آنها مقابل بارسلونا با نتیجه 4 بر 2 شکست خوردند و تحقیر شدند و حتی وقتی دنی آلوز اخراج شد، نتوانستند مقابل بارسای 10 نفره نمایش خوبی نشان دهند.

چیزی که مشخص است، این بوده که اتلتیکومادرید این فصل چیزی کم دارد و از ابتدای فصل روز به روز بدتر شده است. تیمی که فصل پیش قهرمان اسپانیا شد، در ابتدای این فصل نیز صدرنشین لالیگا نام گرفت ولی هفته به هفته شکست خورد تا اینکه در ماه دسامبر آماری فاجعه‌بار به نمایش گذاشت. آنها تمام بازی‌های خود در ماه انتهایی سال 2021 را شکست خوردند تا همین طور از صدرجدول فاصله گیرند.

روخی بلانکو اکنون با 36 امتیاز در رده پنجم جدول جای گرفته و از همشهری خود یعنی رئال مادرید 17 امتیاز فاصله گرفته‌اند.

در سال‌های اخیر سیمئونه نشان داده که مقابل بارسلونا به سادگی نمی‌بازد و در زمینه دفاعی بسیار با ثبات و قدرتمند عمل می‌کند اما نمایش آخری بسیار با تیمِ سیمئونه فاصله داشت و نمایانگر یک تیم بی‌روح بود. آنها در 5 بازی اخیر خود 12 گل خوردند و در 13 بازی آخر تنها 2 بار کلین‌شیت‌ کردند. آنها با دریافت 30 گل بدترین خط دفاعی لالیگا در نیمه اول جدول را خود اختصاص دادند تا نشان دهند چقدر فاجعه کنونی جدی است.

لوئیز سوارز با اینکه فصل گذشته عالی بود ولی این فصل بسیار افت کرده و نمی‌تواند نمایش حداکثری از خود اجرا کند. شاید افت شدید دلیل اصلی ناکامی شدید این تیم باشد. از سوی دیگر رودریگو دی پائول که این فصل از سری‌آ به لالیگا آمده کمی متزلزل نشان شده و با ستاره آرژانتینی فاصله زیادی پیدا کرده است. ماریو هرموسو نیز که فصل گذشته یکی از ارکان اصلی قهرمانی اتلتیکومادرید بود، شب گذشته مقابل آداما تراوره نمایشی اسف بار و شرم آور را به اجرا گذاشت.

از طرف دیگر، مهره کلیدی سیمئونه در این سال‌ها یعنی یان اوبلاک عملکردی ضعیف از خود نشان داده که باعث شده تا اتلتیکو به یک تیم معمولی بدل شود.  اوبلاک که فصل گذشته بهترین دروازه‌بان لالیگا نام گرفت ، این فصل نمایشی بسیار دور از انتظار از خود به جا گذاشته است. 

استفان ساویچ در این خصوص گفت: ما صبر می‌کنیم تا بازنده شویم و بعد شروع به بازی کنیم. نمی‌دانم این چه ذهنیتی است که در سر ما قرار گرفته. اگر می‌خواهیم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنیم، باید این ذهنیت را تغییر دهیم.

مدافع صربستانی اتلتیکومادرید، مشکل تیم را ذهنیت خواند و مدعی شد که اتلتیکو دچار بحران هویت شده و باید ذهنیت تیم تغییر کند تا شرایط بهبود یابد.

به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، اتلتیکومادرید نمی‌داند باید چگونه بازی کند و لیست پرشمار بازیکنان این تیم در خط تهاجمی نتوانستند کمکی به گلزنی کنند. آنها ستارگانی با نام‌های بزرگ مثل لوئیز سوارز، ژائو فلیکس، آنتوان گریزمان ، آنخل کورئا ، ماتئوس کونیا ، توماس لمار و یانیک کاراسکو را در اختیار دارند ولی شدیدا با بحران هویت روبه‌رو هستند.

سیمئونه در نیم فصل اول سیستم و ترکیب خود را مرتبا تغییر داد و به تیم فرصت نداد تا در کنار هم سازگار شوند. این اتفاق باعث شده تا اعتماد در تیم از بین برود و ارتباط خوب بازیکنان در میدان به بدترین شکل خود جلو برود.

به نظر می‌رسد این تیم با رفتن بازیکنانی مثل دیگو گودین و گابی قلب و روح خود را از دست داد زیرا هیچ کدام دیگر از بازیکنان نتوانستند شمایل تیمِ سیمئونه را به دوش بکشند.  به همین دلیل می‌توان گفت یکی دیگر از نکات ضعف اتلتیکو، نبود یک کاپیتان و رهبر تمام عیار است. 

یکی دیگر از عوامل موثر در اتلتیکومادرید انتقال بازی‌ها به وندا مترو پولیتانو از سال 2017 بود که نتوانست جای خوب ویسینته کالدرون را برای مادریدی‌ها پیدا کند. ویسنته کالدرون بسیار به اتلتیکوی سیمئونه نزدیک بود زیرا معماری آن به شکوه و خشم را یادآور حریفان می‌کرد اما متروپولیتانو علی رغم همه امکانات ، از نظر روحی نتوانسته جای مناسبی برای اتلتیکو لقب گیرد.

شرایط سیمئونه دیگر مثل سابق نیست. شب گذشته هواداران اتلتی در اتوبوس شعار «اوله، اوله، اوله، چولو سیمئونه» را سر دادند و او را با مربی اخراجی منچستریونایتد مقایسه کردند. آنها البته در بازی مقابل والنسیا پس از اینکه سیمئونه مدافع خود یعنی «فیلیپه» را جای فلیکس وارد بازی کرد به شدت از سرمربی اتلتیکومادرید انتقاد کردند. 

به نظر می رسد چیزی که الان ما در حال مشاهده هستیم، شبحی از اتلتیکومادرید سال‌های گذشته است. تیمی که با سیمئونه به شکوه مطلق رسید ولی حالا با همان سیمئونه در حال فروپاشی است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها