شجاع خلیل زاده: دلیل دشمنی با اسکوچیچ را نمی فهمم؛ به خدا با این خصومت ها تیم ملی را اذیت می کنید/ آقایان فراموش کردند ویلموتس چه بلایی سر ما آورد

سریع ترین صعود تاریخ فوتبال ایران پنجشنبه و بعد از برد با ارزش تیم ملی مقابل عراق رقم خورد و ایران (به غیر از قطر میزبان) اولین تیم آسیایی لقب گرفت که از مرحله انتخابی صعودش را به جام جهانی مسجل کرد. شجاع خلیل زاده مدافع فیکس تیم ملی یکی از خوب های ما در راه رسیدن به جام جهانی بود و در کنار محمدحسین کنعانی زادگان عملکرد بسیار خوبی در قلب خط دفاعی تیم ملی از خودش به نمایش گذاشت.

شجاع خلیل زاده: دلیل دشمنی با اسکوچیچ را نمی فهمم؛ به خدا با این خصومت ها تیم ملی را اذیت می کنید/ آقایان فراموش کردند ویلموتس چه بلایی سر ما آورد

با شجاع در خصوص صعود شیرین تیم ملی به جام جهانی و البته سایر مسائل گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

از صعود به جام جهانی برای ما بگو…

خب واقعا احساس خوبی دارم و خیلی خوشحالم توانستیم دل مردم را شاد کنیم. به نظرم این موضوع از هرچیزی مهم تر است. خداراشکر می کنم تلاش همه مجموعه تیم ملی در این مدت جواب داد و با صعود به جام جهانی حالا احساس آرامش می کنیم. بازیکنان، کادرفنی و مدیران فدراسیون زحمات زیادی در این چند وقت کشیدند و جا دارد به همه آن ها خسته نباشید بگویم. امیدوارم تیم ملی بتواند روند خوب خود را ادامه دهد و در جام جهانی هم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

در مورد حضور هواداران در ورزشگاه چه صحبتی داری؟

فوتبال بدون تماشاگر واقعا یک چیزی کم دارد. وقتی برای گرم کردن به داخل زمین آمدیم و هواداران را دیدیم، کلی انرژی گرفتیم و بسیار فوق العاده بود. کاش این کرونای لعنتی زودتر از بین برود و دوباره ورزشگاه ها را پر از تماشاگر ببینیم. خوشبختانه در بازی مقابل عراق بانوان عزیز هم توانستند به ورزشگاه بیایند که اتفاق بسیار خوب و مثبتی بود. امیدوارم حضور آن ها ادامه دار باشد و باز هم آن ها را در استادیوم ببینیم.

به نظرت این تیم ملی توانایی درخشش در جام جهانی را دارد؟

من فکر می کنم این تیم ملی از هر نظر کامل است. بازیکنان بسیار خوبی در تیم ملی حضور دارند و حتی به گفته خیلی ها، در حال حاضر تیم ملی یکی از بهترین نسل های فوتبال ایران را در اختیار دارد. به نظرم باید طوری برنامه ریزی کنیم  که به مرحله دوم جام جهانی برسیم و بیشتر ۳ بازی را در این تورنمنت انجام دهیم.تیم ما پتانسیل بالایی دارد و اگر برنامه ریزی خوبی انجام شود و خودمان را خوب آماده حضور در جام جهانی کنیم ، قطعا می توانیم به صعود از مرحله گروهی فکر کنیم.

اسکوچیچ نتایج بسیار خوبی با تیم ملی گرفت و تیم ملی را به جام جهانی برد،  ولی خیلی ها هنوز هم از او انتقاد می کنند. نظرت در این خصوص چیست؟

من نمی دانم این عده دنبال چه چیزی هستند. به جای اینکه پشت تیم ملی باشند و از موفقیت آن خوشحال شوند؛ فقط تیم ملی را می کوبند. فقط به خاطر اینکه اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است. نمی دانم دراگان دیگر باید چه کاری انجام دهد و چه نتایجی بگیرد تا آن ها حمایت کنند. اگر از اسکوچیچ خوشتان نمی آید؛ حداقل از تیم ملی حمایت کنید. در فضای مجازی هم که یک عده هنوز به سن قانونی نرسیدند ولی از تیم ملی انتقاد می کنند. آمار تیم ملی  فوق العاده بوده و به نظرم جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند. اسکوچیچ یک مربی بی ادعا است. در سخت ترین شرایط تیم ملی را تحویل گرفت؛ بدون بازی دوستانه و اردوهای خوب این نتایج را گرفت ولی نمی دانم بعضی ها چه می خواهند. دوستان یادشان رفته ویلموتس چه بلایی سر تیم ملی آورد؛ حالا که اسکوچیچ این نتایج عالی را گرفته، او را می کوبند. من واقعا دلیل این همه دشمنی با اسکوچیچ را نمی فهمم. من به عنوان بازیکن تیم ملی می بینم که اسکوچیچ چقدر کار می کند و چقدر زحمت می کشد. کادرش را ببینید؛ مگر بزرگتر از کریم باقری و وحید هاشمیان داریم؟ به خدا این خصومت های شخصی بعضی ها، تیم ملی را اذیت می کند. سرمربی تیم ملی دراگان اسکوچیچ است و باید از او حمایت کنیم چون تیم ملی خودمان را دوست داریم. درست است که اسکوچیچ دوباره مرا به تیم ملی دعوت کرد ولی این را از همین طریق می گویم اگر همین اسکوچیچ مرا برای ادامه بازی های تیم ملی و یا جام جهانی که آرزوی هر بازیکنی، بازی در آن است خط بزند؛ شک نکنید باز هم از او حمایت می کنم. واقعا درک نمی کنم چرا از تیمی که زودترین صعود تاریخ فوتبال ایران را به جام جهانی رقم زده باید انتقاد شود. هرجای دنیا یک مربی  این نتایج را بگیرد ، او را روی سرش می گذارند و از او تقدیر می کنند ولی اینجا برعکس است.

بعضی ها معتقدند نقش بازیکنان در نتایج تیم ملی از اسکوچیچ بیشتر است. تو این موضوع را قبول داری؟

مگر می شود سرمربی تیم در نتایج نقشی نداشته باشد؟ کادرفنی کار خودش را می کند و بازیکنان هم طبق دستورات سرمربی کارشان را انجام می دهند. جایگاه هرکدام مشخص است و همه با هم و در کنار هم سهم دارند. حتی مدیران فدراسیون،  هواداران تیم ملی، رسانه هایی که حامی تیم ملی بودند، بازیکنانی که حتی یک دقیقه بازی نکردند، ماساژورها، کادرپزشکی  و یا تدارکات تیم ملی هم نقش دارند. داشتن  ستاره خیلی خوب است و به شما کمک می کند ولی در کنار آن نیاز است تا یکی این ستاره ها را مدیریت کند و در کنار آن از تک تک آن ها بازی های خوبی بگیرد و در آخر منجر به نتیجه شود. تیم ملی بازیکنان خوبی دارد؛ قبول. ولی بدون کادرفنی خوب و با دانش نمی توانسته چنین نتایجی بگیرد.

دلیل دشمنی با اسکوچیچ را نمی فهمم؛ به خدا با این خصومت ها تیم ملی را اذیت می کنید/ آقایان فراموش کردند ویلموتس چه بلایی سر تیم ملی آورد

منتقدان اسکوچیچ همچنین می گویند حریفان تیم ملی ضعیف بودند و ما کار راحتی برای رسیدن به جام جهانی داشتیم.

مگر در دوره های قبلی در بازی های انتخابی جام جهانی با برزیل، آرژانتین، ایتالیا، آلمان و فرانسه همگروه بودیم که این حرف ها را می زنند. بازهم می گویم نیازی نیست از اسکوچیچ را دوست داشته باشد ولی از تیم ملی حمایت کنید، چون موفقیت تیم ملی موفقیت کل ایران است.

بازی مقابل امارات را چطور می بینی؟

درست است که ما به جام جهانی صعود کردیم ولی اصلا نباید دیدارهای باقی مانده را جدی نگیریم.امارات هم تیم خوبی است و برای سوم شدن در گروه تلاش می کند. ما برای اینکه در رنکینگ فیفا جایگاه خوبی داشته باشیم، باید در بازی های آینده هم با قدرت ظاهر شویم که به طور حتم همین طور خواهد بود.

خودت هم که برای این بازی محروم هستی.

بله متاسفانه با کارت زردی که گرفتم  نمی توانم در دیدار مقابل امارات تیم ملی را همراهی کنم ولی از بیرون برای برد تیم ملی دعا می کنم و امیدوارم بچه ها موفق باشند.

در این اردو چند کرونایی در تیم ملی داشتیم و این موضوع کار را سخت کرد. علیرضا بیرانوند هم آخرین بازیکنی بود که تستش مثبت شد. به نظرت این موضوع نگران کننده نیست؟

بله واقعا نگران کننده است، چون ما دوست داریم همه بازیکنان در کنار هم باشیم. کادرفنی هم روی تک تک بازیکنان حساب باز کرده و مثبت شدن تست کرونای چند بازیکن قطعا به تیم ملی ضربه خواهد زد. برای علیرضا و سایر بچه هایی که کرونا گرفتند، آرزوی سلامتی می کنم و امیدوارم هرچه زودتر آن ها را در کنار خودمان ببینیم.

منبع: خبر ورزشی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    سریع ترین صعود تاریخ فوتبال ایران سال 1978 بود " با این که از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر به عنوان سریعترین و مقتدرانه‌ترین صعود یاد شده اما بررسی ادوار گذشته نشان می دهد فوتبال ایران برای رسیدن به آرژانتین صعود مقتدرتری داشته است."
    https://www.khabarfoori.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C-173/2922457-%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%AA%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B7%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها