جعل و فتوشاپ در باشگاه پرسپولیس + اسناد

بررسی ایرادهای وارده به مدارک استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد که کمیته بدوی فدراسیون فوتبال ایران به چه دلیل این دو باشگاه را فاقد شرایط لازم برای کسب مجوز حرفه‌ای دانسته است.

جعل و فتوشاپ در باشگاه پرسپولیس + اسناد

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا 10 مهرماه فرصت داشتند نسبت به تکمیل بیش از هزار صفحه مدارک مرتبط و مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام کنند، مهلتی که از اسفندماه سال 1399 آغاز شده بود. در واقع این دو باشگاه حدود 7 ماه برای ارائه و تکمیل این مدارک وقت داشتند تا بتوانند با کسب مجوز حرفه‌ای از خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا فرار کنند اما عجیب است که مدیران و اعضای هیئت مدیره وقت پرسپولیس و استقلال از حساسیت و شاید آگاهی لازم نسبت به اهمیت موضوع بی‌خبر بودند.

در نواقص اعلام شده از جانب کمیته بدوی فدراسیون فوتبال ایران که البته مورد توجه AFC قرار گرفته، برخی موارد برای هر دو باشگاه مشترک بوده، از جمله مشکلات ساختاری و برخی دیگر هم عجیب و حتی بی‌سابقه به نظر می‌رسد.

به طور مثال عدم ارسال مدارک در برخی از بندهای ذکر شده؛ مورد مشترک دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بوده که ظاهراً به دلیل آماده نبودن مدارک و پایان یافتن مهلت ارسال مدارک صورت گرفته آن هم در شرایطی که پرسپولیس در این مدت تغییراتی در حوزه مدیریتی نداشته و مدیران این دو باشگاه نسبت به موضوع آگاهی کامل داشته‌اند. باشگاه استقلال اما در فاصله چند روز به پایان مهلت یعنی در روز 3 مهر با تغییرات مدیریتی مواجه شده و طبیعتاً مدیران قبلی این باشگاه از اسفندماه سال 1399 تا مهرماه 1400 برای ارائه و تکمیل این مدارک فرصت کافی داشته‌اند.

موضوع مالکیت مشترک دو باشگاه در نواقص پرونده پرسپولیس و استقلال مورد اشاره قرار گرفته که می‌توان گفت از حوزه اختیارات آنها خارج بوده و باید از سال‌های گذشته در این خصوص اقدامات لازم صورت می‌پذیرفت. طبق این نامه وزارت ورزش مالک 97.5 درصد استقلال و 98 درصد پرسپولیس اعلام شده است.

با این وجود موضوعی که عجیب است اینکه در بخش مدارک ناقص باشگاه پرسپولیس، ارسال سند جعلی و فتوشاپ شده قرارداد افسر امنیتی که با تغییر تاریخ در سامانه قرار گرفته به چشم می‌خورد. عدم تطبیق تاریخ شروع قرارداد و سال مجوز حرفه‌ای باز هم به صورت جعلی و فتوشاپ، بخشی دیگر از ایرادهای وارده به باشگاه پرسپولیس را شامل می‌شود.

ارسال بخشی از مدارک بدون ترجمه و مُهر و تاییدیه‌های لازم و حتی ارائه گزارش صورت‌های مالی و ترازنامه باشگاه بدون امضای رئیس و اعضای هیئت مدیره در حالی مطرح شده که سرپرست فعلی باشگاه پرسپولیس ریاست هیئت مدیره این باشگاه را بر عهده داشته و عدم امضای این موارد از جانب وی عجیب به نظر می‌رسد. اشاره به بدهی قطعی باشگاه پرسپولیس به کالدرون و دستیارش از دیگر تفاوت‌های نقص مدارک این باشگاه در مقایسه با پرونده باشگاه استقلال است.

طبق اعلام کمیته بدوی، گزارش حسابرسی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که می‌بایست تا تاریخ 31 خرداد انجام می‌شده صورت نگرفته و ارائه نشده در حالی که انجام حسابرسی جزو روال مرسوم باشگاه‌ها در هر فصل بوده و در این فصل هم با توجه به اینکه دو باشگاه در این مقطع از ثبات مدیریتی لازم برخوردار بوده و از سال گذشته مدیرعامل و سرپرست و البته  رئیس هیئت مدیره در این سمت حضور داشته‌اند عدم تهیه ، آماده سازی و ترجمه گزارش حسابرسی بسیار عجیب و سؤال‌برانگیز به نظر می‌رسد.

این در حالی است که سرپرست باشگاه پرسپولیس (صدری) و مدیرعامل جدید باشگاه استقلال (آجورلو) نسبت به آماده سازی گزارش حسابرسی، ترجمه و ارسال گزارش پس از مهلت تعیین شده اقدام کردند اما این گزارش باید در خردادماه سال جاری آماده و به AFC ارائه می‌شد، اقدامی که به دلایل نامعلوم در زمان مقتصی صورت نپذیرفت.

موضوع زیان انباشته در نواقص مدارک هر دو باشگاه دیده می‌شود که لازم بود مدیرعامل و هیئت مدیره در زمان مقتضی نسبت به افزایش سرمایه باشگاه با توجه به افزایش زیان انباشته اقدام می‌کردند که در این خصوص هم کوتاهی و اهمال صورت گرفته و مدارک لازم در این بخش ارائه نشده است. همچنین بدهی‌های مندرج در صورتجلسه مجمع باشگاه استقلال مورخ بهمن ماه سال 1399 با صورت‌های مالی خردادماه 1400 انطباق ندارد و این موضوع از دیگر ابهامات موجود در مدارک ارائه شده توسط باشگاه استقلال بوده است.

در نهایت به نظر می‌رسد اصلی‌ترین مشکل پرونده حرفه‌ای سازی باشگاه پرسپولیس علاوه بر مشکلات و نواقص مشترک دو باشگاه، موضوع بدهی به کالدرون و دستیارش بوده که این مسئله در نواقص پرونده باشگاه استقلال دیده نمی‌شود. دیگر موضوع قابل توجه، جعل و استفاده از فتوشاپ در تکمیل مدارک باشگاه پرسپولیس است که کمیته بدوی طبق اعلام AFC به دو مورد کاملاً مشخص در این خصوص اشاره کرده در حالی که در موارد مشابه، استقلال به دلیل آماده نبودن بخشی از مدارک نتوانسته مستندات لازم را تکمیل و بارگذاری کند اما در بین اسناد این باشگاه موارد جعل و فتوشاپ اعلام و گزارش نشده است.

با این وجود به نظر می‌رسد هر چند تغییرات مدیریتی در روند تکمیل و ارائه مدارک استقلال تاثیرگذار بوده و شاید مدیران قبلی این باشگاه در روزهای پایانی فعالیت خود نسبت به تکمیل و ارائه صحیح مدارک بی‌توجه بودند اما ارائه و آماده سازی بخشی از این مدارک ارتباطی به هفته اول مهرماه نداشته است. به طور مثال ارائه مدارک مرتبط با پرونده مالیاتی یا صورت‌ها و حسابرسی مالی به ماه‌ها قبل از این بازمی‌گشته که در این خصوص اقدام لازم صورت نگرفته است. از سویی در باشگاه پرسپولیس هم در این مدت تغییراتی صورت نگرفته و با این وجود مدیران و مسئولان فعلی این باشگاه وظیفه رسیدگی و بررسی نواقص و تکمیل مدارک را بر عهده داشته‌اند که در این زمینه اهمال و کوتاهی آشکاری صورت پذیرفته و در نهایت منجر به حذف هر دو باشگاه از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شده است.

با این شرایط مشخص می‌شود که کمیته بدوی فدراسیون فوتبال پس از پایان مهلت دو باشگاه در تاریخ 10 مهر، استقلال و پرسپولیس را فاقد شرایط و مجوز لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دانسته و حال این سؤال مطرح می‌شود که چگونه کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای پس از این نامه، سه ماه به این دو باشگاه برای رفع نواقص فرصت داد.

در زیر نامه‌های مربوط به ایرادهای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را مشاهده می‌کنید:

تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال استقلال , لیگ قهرمانان آسیا ,

تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال استقلال , لیگ قهرمانان آسیا , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال استقلال , لیگ قهرمانان آسیا ,

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لنگي جعلي
    1

    عدم تطبیق تاریخ شروع قرارداد و سال مجوز حرفه‌ای باز هم به صورت جعلی و فتوشاپ، بخشی دیگر از ایرادهای وارده به باشگاه پرسپولیس را شامل می‌شود. در موارد مشابه، استقلال به دلیل آماده نبودن بخشی از مدارک نتوانسته مستندات لازم را تکمیل و بارگذاری کند اما در بین اسناد این باشگاه موارد جعل و فتوشاپ اعلام و گزارش نشده است. انگار جعل سند طارمي و قهرماني اسنپي براي لنگ عادت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها