دلیل قهرمانی منچسترسیتی با گواردیولا؟

منچسترسیتی با برد مقابل آرسنال نشان داد مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس است.

دلیل قهرمانی منچسترسیتی با گواردیولا؟

شنبه بعداز ظهر در جدال لیگ برتر انگلیس ، منچسترسیتی در یک بازی جنجالی مقابل آرسنال به برتری رسید و توانست یک برد حساس دیگر بدست آورد. نکته‌ای که در اینجا اهمیت بسیار زیادی دارد، این است که سیتی در روزی که اصلا لیاقت پیروزی نداشت به برتری رسید و به همین دلیل سزاوار کسب قهرمانی در لیگ برتر انگلیس است.

جاناتان اسمیت در یادداشت خود برای سایت گل از «ذهنیت برنده» تیمِ منچسترسیتی صحبت کرد و از بزرگ بودن این تیم با پپ گواردیولا نوشت. آنها اکنون 11 امتیاز بیشتر از چلسی و لیورپول امتیاز دارند و مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند.

سیتی با پپ گواردیولا در سال 2021 رکورد بیشترین تعداد برد در یک سال را به نام خود زد و اولین بازی در سال 2022 را نیز با برد آغاز کرد. سرمربی اسپانیایی پس از بازی اعتراف کرد که مستحق پیروزی نبوده و آرسنال نمایش بهتری در این بازی نشان داده است. با این حال به دلیل ذهنیت برنده توانست از ضعف‌های تیم حریف استفاده کند و بتواند بازی را در لحظات پایانی به سود خود اتمام رساند.

البته ویدیوچک و داوری نیز در این بازی کم‌خطا عمل نکرد و قضاوت داور مسابقه مورد انتقاد شدید آرسنالی‌ها قرار گرفت. با این حال اسمیت در گزارش خود برای سایت گل نوشت که نباید از اشتباهات عجیب مدافعان آرسنال نیز گذشت. در این بازی هم ژاکا و هم گابریل اشتباهات عجیبی از خود نشان دادند و در 2 دقیقه ورق بازی را به سود سیتی برگرداندند.

رودری پس از پایان بازی گفت: ما یک بر صفر عقب بودیم ولی توانستیم به خاطر ذهنیت برنده‌مان بازی را تغییر دهیم. ما نمایش خوبی نداشتیم ولی از تلاش دست نکشیدیم و تسلیم نشدیم. نمی‌دانم چرا در محوطه جریمه بودم ، گلم دیوانه‌وار بود.

نکته دیگر که یورگن کلوپ آن را مطرح کرد، این است که منچسترسیتی خوش شانس است و برخلاف دیگر تیم‌ها کرونایی یا مصدوم نمی‌دهد. البته این موضوع کاملا هم درست نیست و سیتیزن ها در دیدار مقابل آرسنال، استونز، زینچنکو، فودن و کانسلو را در اختیار نداشتند ولی با این حال توانستند به پیروزی دست یابند.

گواردیولا در این خصوص گفت: به بازیکنانم تبریک می‌گویم. آرسنال تیم بهتر بود و مقابل تیمی به برتری رسیدیم که 6-7 روز بازی نکرده بود و آمادگی بدنی بالایی داشت. ما در این مدت 2 بازی کردیم و انرژی کافی نداشتیم. پس از پایان بازی دی بروینه و استرلینگ از شدت خستگی روی زمین افتادند. به نیمکت ما نگاه کنید، 4 بازیکن از آکادمی بودند. ما تیمی نبودیم که در وقت‌های اضافه گل بنزد ولی خوشحالم این اتفاق افتاد و 11 برد متوالی بسیار اتفاق بزرگی است.

سرمربی منچسترسیتی در انتها گفت: ما مصدومان زیادی داشتیم و از نظر بدنی و ذهنی خیلی خسته بود. با این حال در این بازی شانس به کمک ما آمد و برخی اوقات شانس باعث پیروزی تیم‌ها می‌شود.

گواردیولا با این پیروزی راه بزرگی برای قهرمانی برای خود باز کرد و نشان داد که چقدر ذهنیت بزرگی برای کسب جامی دیگر در انگلیس دارد

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها