کدهایی که یحیی درباره استوکس داد!

باشگاه پرسپولیس بالاخره با تسویه بدهی هایش به کالدرون پنجره‌اش باز شد اما ظاهرا قصه شکایت استوکس از پرسپولیس روایت متفاوتی دارد.

کدهایی که یحیی درباره استوکس داد!

ظاهرا شکایت آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی پرسپولیس، به این سادگی ها هم نیست. بازیکنی که دو باشگاه ایرانی را نقره داغ  کرده است. چرا که هم قراردادش را گرفته و هم با شگرد رفتن بدون دلیل و طرح شکایت از تراکتور و پرسپولیس پول زیادی هم به جیب زده است. او اول به تراکتور آمد و بعد با فسخ غیر قانونی قراردادش از تراکتور جدا شد و راهی ترکیه شد.تا مدت ها خبری از استوکس نبود که سال 98 خبر رسید پرسپولیسی ها با او وارد مذاکره شده اند و خیلی هم زود قراردادش امضا شد. البته آنها با پیش زمینه ای که از استوکس داشتند و با صحبت های مسئولان تراکتور همه جوانب را بررسی کردند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید!

بیشتر بخوانید: پرسپولیس در رتبه ۱۰۵ و استقلال در جایگاه ۲۱۳ باشگاه‌های جهان

در کمتر از چندماه اما سناریو تکرار شد و مهاجم ایرلندی کپی برابر اصل رفتاری که با تراکتوری ها انجام داده بود را تکرار کرد. او وقتی باشگاه به دلیل غیبت غیر موجه‌اش هیچ شکایتی به فیفا نکرد(تنها قراردادش را یک طرفه فسخ کرد و حتی itc  او را برای باشگاه جدیدش صادر کرد) دست بکار شد و با شکایت به fifa خواستار غرامت 80 هزار دلاری شد.

اتفاق جالبی که در ماجرای استوکس(هم برای باشگاه تراکتور و هم برای باشگاه پرسپولیس)تکرار شده این است که چرا این دو باشگاه پس از رفتارهای مهاجم خود از او شکایت نکردند و اصلا پیگیر قضیه نبودند؟جالبتر اینکه با عدم پرداخت پول به این بازیکن حتی متحمل جریمه هم شدند.اتفاقی که ظاهرا پشت پرده های زیادی دارد و حتی صدای یحیی گل محمدی را هم در آورده است:«استوکس تیم را رها کرد و رفت ولی از او شکایت صورت نگرفت. متاسفانه باشگاه کار خیلی بدی انجام داد که ITC او را صادر کرد. پرونده‌ای که می‌شد بابت آن غرامت بگیریم طوری پیش رفت که حالا بازیکن باید بابت آن پول بگیرد. باید فکر کنیم چرا از او شکایت نشد؟»
گل محمدی ادامه داد:«قراردادهایی که بسته می‌شود و تعهداتی که باید انجام شود مشکل ایجاد می‌کند. کار نباید اصلا به شکایت کشیده شود اما این مشکلات گریبانگیر فوتبال ایران شده است.اگر بازیکنی جذب می‌شود باید به فکر بودجه آن هم بود ولی در بحث استوکس باید ببینیم چرا از این بازیکن شکایت نشد.  قطعا این موضوعات باید پیگیری شود تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.»
هرچند یحیی گل محمدی خیلی صریح در این باره صحبت نکرد اما این رفتار استوکس هم نشانه هایی دارد که بد نیست مسئولان ورزش و باشگاه ها با دقت بیشتری آن را بررسی کنند.در واقع رفتار استوکس هم شباهت زیادی به رفتار ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال دارد و گل محمدی سعی کرد در کنفرانس خبری اش کدهایی بدهد تا شاید مسائلی که خیلی ها از آن بی خبرند به زودی فاش شود.

 

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    نیاز به کد نیست سالهاست که از این بابت پولهایی به جیب زده میشه مثل خیلی از بازیکن های استقلال و پرسپولیس که اومدن و بدون یک دقیقه بازی کلی پول به جیب زدن. البته به همراه شرکای داخلیشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها