روز درخشان کاراته کا‌های ایرانی در مسابقات آسیایی

مسابقات آسیایی کاراته از امروز به میزبانی آلماتی قزاقستان آغاز شد.

روز درخشان کاراته کا‌های ایرانی در مسابقات آسیایی

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در ۲ بخش کاتا و کومیته از امروز شنبه به میزبانی آلماتی قزاقستان آغاز شد و کاتارو‌های ایران موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک نقره شدند. در بخش کومیته نیز ۳ طلا، یک نقره و یک برنز به دست آمد تا ایران در پایان روز نخست رقابت‌ها با مجموع ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به کار خود پایان دهد.

در کاتای انفرادی نوجوانان دختر ساجده جهانشاهی پس از قرار گرفتن در جایگاه نخست گروهش راهی فینال شد و در این مرحله با امتیاز ۲۴:۲۲ کلیوچینک از قزاقستان را شکست داد و اولین مدال را برای کشورمان به دست آورد.

در کاتای انفرادی جوانان دختر ملیکا عزتی پس از صعود به فینال توانست با امتیاز ۲۴:۵۴ از سد سریار گارکرایسانگ کاتاروی تایلندی بگذرد و دومین مدال را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

امیرحسن معین‌الدینی در فینال مسابقات کاتای انفرادی جوانان پسر ۲۵:۲۰ امتیاز کسب کرد، اما رامادهان هازل اندونزیایی حریف او با امتیاز ۲۵:۶۰ موفق شد، مدال طلا را تصاحب کند و معین الدینی به مدال نقره رسید.

امیرحسن معین الدینی، ابوالفضل شیخ شجاعی و ابوالفضل فرامرزپور در کاتای تیمی جوانان توانستند با کسب جایگاه نخست گروهشان به فینال صعود کردند و در فینال با کسب امتیاز ۲۴:۴۲ کویت را شکست دادند و سومین طلای کشورمان در این مسابقات را به دست آوردند.

در کاتای انفرادی نوجوانان علی حاجی‌زاده که با قرارگیری در رده دوم گروه موفق شده بود به مرحله بعد صعود کرده بود در دیدار رده بندی توانست با امتیاز ۲۳.۶۸ نماینده اردن را شکست دهد و به مدال برنز دست یابد.

در رقابت‌های کومیته نوجوانان پسر ابوالفضل همدجو در وزن ۵۲ - کیلوگرم با شکست حریفانی از هند و عربستان به فینال رسید و در این مرحله موسی علم تایری از کویت را با نتیجه ۵ بر ۳ شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۵۷ - کیلوگرم، شهداد پورسلیمانی که با شکست مقابل نماینده عربستان به دیدار رده بندی رفت با شکست ۲ بر یک کوتمان ساتیمکلو از قرقیزستان به مدال برنز رسید.

علیرضا لفیطه پور نماینده وزن ۶۳ - کیلوگرم کشورمان نیز در دور اول هنگ کنگ راشکست داد و در دور دوم در شرایطی که تا دو ثانیه آخر از حریف خود پیش بود، به دلیل ۴ اخطاره شدن هانسوکو مغلوب حریف اردنی شد و به دیدار رده بندی رفت. لفیطه‌پور در رده‌بندی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب میخال آرامالیو از قرقیزستان شد و مدال برنز را نیز از دست داد

در وزن ۷۰ - کیلوگرم، علی موسوی با کسب ۲ پیروزی مقابل نمایندگان قرقیزستان و کویت به فینال رفت. موسوی در فینال موفق شد با در هانتی عبداله القهتانی از عربستان را شکست دهد و به مدال طلا رسید.

پارسا محمدی در رقابت‌های وزن ۷۰ + کیلوگرم، در مسابقه نخست به دلیل حاضر نشدن حریفش روی تاتامی پیروز شد و در مبارزه دوم نماینده قرقیزستان را شکست داد و فینالیست شد. محمدی در فینال با نتیجه ۷ بر یک مغلوب ژانسولطان مایرزالی از قزاقستان شد و به مدال نقره رسید.

در رقابت‌های کومیته نوجوانان دختر وزن ۵۴ - کیلوگرم، فاطمه زهرا سعیدآبادی با شکست نمایندگان اردن، اندونزی و قرقیزستان به فینال رسید. سعید آبادی در فینال نیز با نتیجه ۵ بر صفر سرن النجار از اردن را شکست داد و طلایی شد

مائده زارع در رقابت‌های وزن ۵۴ + کیلوگرم با شکست مقابل کاراته‌کا‌های قرقیزستان و اردن راهی رده بندی شده بود و در این مرحله نیز با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب النورا ابرایموا از قرقیزستان شد تا مدال برنز را از دست بدهد.

در وزن ۴۷- کیلوگرم نیز رومینا خادمی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب لن هاکوروس از اردن شد و مدال برنز را از دست داد.

کاروان تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با عنوان عزم و ایمان حاضر شده است.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ از بیست و هفتم آذر ماه تا یکم دی ماه برگزار می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها