سیتی 7-0 لیدز: در یک قدمی قهرمانی نیم‌فصل

منچسترسیتی در دیداری خانگی موفق شد با نتیجه 7-0 لیدز را شکست داد.

سیتی 7-0 لیدز: در یک قدمی قهرمانی نیم‌فصل

شاگردان پپ گواردیولا در این دیدار کاملا برتر از حریف بودند و در نهایت توانستند با گل های فیل فودن، جک گریلیش، کوین دی بروین (دو گل)، ریاض محرز، جان استونز و ناتان آکه به یک پیروزی پرگل برسند و در فاصله دو هفته تا پایان رقابت های نیم فصل اول، جایگاه‌شان در صدر جدول را تثبیت کنند.

سیتی بازی را بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 7 روی یک ضدحمله به گل برسند اما برناردو سیلوا که روی پاس فیل فودن صاحب یک موقعیت بسیار خوب شده بود، توپ را از مقابل دروازه به بیرون زد.

اما تنها یک دقیقه بعد، خود فودن گل اول بازی را به ثمر رساند. روی تعلل مدافعان لیدز بود که رودری با مسلیه تک به تک شد اما دروازه بان لیدز توپ را برگشت داد. ولی فودن از راه رسید و توپ برگشتی را با یک ضربه خوب تبدیل به گل کرد.

 

برتری سیتی بعد از این گل ادامه کرد و تنها 5 دقیقه بعد جک گریلیش اختلاف را به دو گل افزایش داد. این بار روی ارسال دقیق ریاض محرز از سمت راست بود که گریلیش با یک ضربه سر غیرقابل مهار، حساب کار را 2-0 کرد.

بعد از این گل بازی کمی متعادل تر شد اما باز هم این سیتی بود که موقعیت های بهتری روی دروازه حریف ایجاد می کرد و سرانجام در دقیقه 32 به گل سوم رسید. روی یک حرکت تمرین شده و پاس در عمق رودری بود که دی بروین با مسلیه تک به تک شد و با ضربه ای محکم از زاویه ای نه چندان مساعد، اختلاف را به سه گل افزایش داد.

فشار حملات سیتی در دقایق پایانی نیمه اول هم ادامه داشت و این تیم می توانست به یکی دو گل دیگر هم برسد اما در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و نیمه اول با نتیجه 3-0 به پایان رسید.

سیتی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و در دقیقه 49 به گل چهارم رسید. محرز که با پاس گوندوغان صاحب توپ شده بود، ضربه محکمی زد که بعد از برخورد به پای مدافع حریف، در گوشه دروازه آرام گرفت.

برتری سیتی ادامه پیدا کرد و این تیم به ایجاد موقعیت روی دروازه حریف ادامه داد اما در دقیقه 55، این لیدز بود که می توانست یکی از گل های خورده را جبران کند اما ضربه دالاس به تیر دروازه برخورد کرد.

تلاش سیتی برای رسیدن به گل پنجم سرانجام در دقیقه 62 نتیجه داد. این بار هم گوندوغان بود که در نقش گلساز ظاهر شد و دی بروین که با پاس او پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شده بود، با یک شوت تماشایی و سهمگین، دومین گل خود در این دیدار را به ثمر رساند.

این گل هم تغییری در روند بازی ایجاد نکرد و برتری سیتی ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 74، جان استونز هم نام خود را در بین گلزنان این دیدار ثبت کرد. روی یک ارسال از سمت راست بود که ابتدا آیمریک لاپورت با ضربه سری محکم دروازه لیدز را هدف قرار داد اما مسلیه توپ را برگشت داد. سپس جان استونز با یک شوت محکم شانس خود را امتحان کرد اما باز هم دروازه بان لیدز توپ را دفع کرد اما در نهایت استونز با یک شوت محکم، توپ را طاق دروازه کوبید و گل ششم را به نام خود ثبت کرد.

اما این هم پایان کار نبود و در دقیقه 78، ناتان آکه اختلاف را به 7 گل افزایش داد. روی یک ضربه کرنر از سمت راست دروازه لیدز بود که ارسال فودن را آکه با ضربه سری تماشایی تبدیل به گل کرد.

در دقایق پایانی کمی از تب و تاب بازی کاسته شد و موقعیت چندانی روی دروازه ایجاد نشد تا در نهایت بازی با نتیجه 7-0 به سود سیتی به پایان برسد.

سیتی با این پیروزی 41 امتیازی شد و جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد. لیورپول و چلسی هم بازی کمتر و به ترتیب 37 و 36 امتیاز، در رتبه های دوم و سوم جای دارند.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها