فرهاد مجیدی در نقش ژوزه مورینیو!

دریافت تنها دو گل در هفت هفته احتمالا مهم ترین دستاورد فرهاد مجیدی در این فصل بوده است.

فرهاد مجیدی در نقش ژوزه مورینیو!

چهارمین تساوی متوالی استقلال امروز در دیداری تماشایی و در آبادان مقابل نفت رقم خورد. آبی پوشان در روزهایی که فرصت های فراوانی را از دست داده و البته به شدت هم به روند داوری معترض بودند، با یک امتیاز جنوب ایران را ترک کردند تا خود را مهیای دربی حساس هفته آتی برابر پرسپولیس کنند.

تقریبا تمام اتفاقات هفته های قبل برای استقلال تکرار شد؛ از دست دادن فرصت های گلزنی، اصرار به طرح ریزی حملات از کناره ها، استحکام قابل قبول دفاعی و البته اعتراض به روند داوری. استقلال حالا در شرایطی به استقبال دربی می رود که با صدر فاصله گرفته و دیگر فرصت اشتباه کردن ندارد.

1-هیچ تیمی با از دست دادن این حجم موقعیت نمی تواند در یک فصل در لیگ به عنوان قهرمانی دست یابد. فرهاد مجیدی که خودش در دوران حضور در مستطیل سبز معدود موقعیتی را هم از دست نمی داد، در چهار هفته اخیر به اندازه استاندارد فرصت سازی در لیگ ایران و حتی خیلی بیشتر هم موقعیت می سازد، اما به پیروزی نمی رسد و این روند قطعا در ادامه فصل به ضرر آب پوشان خواهد بود. فرهاد امیدوار است در پایان لیگ حسرت از دست دادن این موقعیت های طلایی را نخورد.

2- وریا غفوری احتمالا امروز بهترین بازیکن استقلال بود. مدافع راست علیرغم افزایش سن و سال در این فصل و به خصوص در هفته های اخیر یکی از ستاره های لیگ بوده است. وریا امروز با استارت های خود چند موقعیت خوب برای استقلال خلق کرد و تک گل این تیم نیز روی پاس فوق العاده او در اواخر نیمه اول وارد دروازه نفت شد. بی تردید یکی از امیدهای فرهاد در دربی به بازیکنی است که معمولا در مقابل پرسپولیس خوب بازی می کند.

3- خط میانی استقلال در این هفت هفته نمایش چندان رضایت بخشی از خود نشان نداده است. مرور حملات آبی پوشان به خصوص در دیدار امروز مقابل نفت آبادان نشان می دهد برنامه استقلال بیشتر روی تکیه بر سرعت فول بک های این تیم است. آرش رضاوند که این فصل شماره هفت را نیز پوشیده، هنوز قادر به برآورده کردن انتظارات نبوده و در واقع وسط زمین استقلال به وضوح لنگ می زند.

4- روند کلین شیت های متوالی استقلال امروز قطع شد، اما به هر حال عملکرد خط دفاعی این تیم نسبت به فصول گذشته به وضوح پیشرفت کرده و این احتمالا مهم ترین دلخوشی هواداران استقلال در این هفت هفته بوده است. دریافت تنها دو گل تا قبل از دربی نشان می دهد پرسپولیس کار دشواری برای رسیدن به دروازه استقلال در مسابقه شنبه پیش رو خواهد داشت. ژوزه مورینیو می گوید با گل زدن در یک بازی پیروز می شوی، اما با گل نخوردن یک فصل را از آن خود می کنی.

5- خارجی های استقلال در بازی امروز نمایش چندان خوبی نداشتند. یامگا بعد از شروع فوق العاده در دیدار مقال ذوب آهن، در مسابقه امروز مقابل نفت ضربات عجیبی به توپ زده و چند فرصت خوب استقلال را به آسمان فرستاد. هواداران استقلال امیدوارند یامگا و ژستد که هفته قبل سر بازی نکردن شان جنجال بزرگی ایجاد شد، روز دربی در اوج باشند.

6- اتفاقات داوری احتمالا مهم ترین نکته بازی امروز بود. فرهاد مجیدی و هواداران استقلال معتقدند حداقل یک پنالتی قطعی این تیم در مقابل نفت اعلام نشد و آنها می توانستند با سه امتیاز آبادان را ترک کنند. دربی در پیش است و خدا نکند تکرار اشتباهاتی که فقط یک راه حل هم دارد، تنها سوژه اخبار بعد از مسابقه روز شنبه باشد.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها