نایب رییس هیات کشتی بانوان خراسان جنوبی مطرح کرد:

کُشتی بانوان؛ از کمبود مربی تا نبود سالن تمرین

نایب رییس هیات کشتی بانوان خراسان جنوبی اظهار کرد: مهم‌ترین کمبودی که در این رشته در حال حاضر با آن مواجه هستیم کمبود مربی در سطح استان و نبودن سالن تمرین برای بانوان است که امیدواریم هر چه سریعتر با برگزاری دوره های مربیگری با مجوز فدراسیون و مشخص کردن سالن تمرین بانوان بتوانیم براین مشکل فائق آییم.

کُشتی بانوان؛ از کمبود مربی تا نبود سالن تمرین

فاطمه احراری، دیروز چهارشنبه ۲۶ آبان به رسانه‌های گروهی گفت: کُشتی بانوان در استان خراسان جنوبی دارای پتانسیل بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی از لحاظ فنی و جسمانی پتانسیل هایی خوبی وجود دارد که میتوان به این رشته با نگاه ویژه‌ای داشت، افزود: در سال‌های گذشته از کشتی گیران خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی حضور داشته‌اند که امیدواریم با حمایت و فرهنگ سازی در این رشته در تیم ملی ورزشکار داشته باشیم و کسب مدال کنیم.

احراری بیان کرد: برای رشد و توسعه این ورزش در وحله اول نیاز به فرهنگ سازی در جامعه  و جایگاه این ورزش در خانواده ها باشیم به دلیل اینکه ممکن است خیلی از افراد به دلیل عدم اطلاع از این رشته آن را مناسب بانوان ندادند در صورتی کُشتی کلاسیک بانوان( آلیش) شبیه جودو بوده و با پوشش مناسب برگزار می‌شود.

نایب رییس هیات کُشتی بانوان خراسان جنوبی با بیان اینکه لباس کُشتی را هم لباس مخصوص طراحی شده با کمربند که اجرای فن بیشتر توسط کمربند صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در مرحله بعد حمایت از این رشته برای بانوان اختصاص بودجه سالن های تمرین و مربی حرفه ای برای تمرین مد نظر است.

وی افزود: مهم‌ترین کمبودی که در این رشته در حال حاضر با آن مواجه هستیم کمبود مربی در سطح استان و نبودن سالن تمرین برای بانوان است که امیدواریم هر چه سریعتر با برگزاری دوره های مربیگری با مجوز فدراسیون و مشخص کردن سالن تمرین بانوان بتوانیم براین مشکل فائق آییم.

احراری بیان کرد: برای این ورزش آینده بسیار خوب و روشنی رو پیش بینی می‌کنم  با حمایت‌های رئیس هیات کشتی استان بسیار به جذب استعداد یابی و حضور در تیم ملی و کسب مدال امیدواریم.

وی اظهار کرد: استقبال بانوان در این رشته  مطلوب و خوب است در صورت شناساندن آن به جامعه هدف میتواند کمک چشمگیر در جذب و استقبال ورزشکاران باشد.

احراری یادآور شد: استان خراسان جنوبی با پتانسیل‌های خوبی که در این رشته دارد می‌تواند از استان‌های مطرح در این ورزش باشد چنانکه در سال ۹۸ میزبان تیم ملی بانوان کشور بودیم که برگزاری این اردوها در استان باعث هر چه بهتر آشنا شدن ورزشکاران با این رشته بوده و مایل هستیم در صورت موافقت فدراسیون میزبانی و مسابقات منطقه‌ای بیشتری در استان برای بانوان برگزار کنیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها