گزارش ای‌اف‌سی از افتخارآفرینی زنان فوتبال ایران در باشگاه‌های آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در گزارشی از افتخارآفرینی زنان فوتبال ایران و اردن در جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا به عنوان قهرمان و نایب قهرمان این رقابت‌ها نوشت.

گزارش ای‌اف‌سی از افتخارآفرینی زنان فوتبال ایران در باشگاه‌های آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) پس از قهرمانی و نایب قهرمانی امان اردن و شهرداری سیرجان در جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا در گزارشی نوشت: تیم امان اردن با بازی صبورانه برابر شهرداری سیرجان در ورزشگاه عقبه موفق به برتری مقابل نماینده ایران شد. مایسا جباره و شهناز جبرین با ۲ گل خود امان را برابر نماینده ایران جلو انداختند. این در حالی است که افسانه چترنور، دیرهنگام از روی نقطه پنالتی گلی را برای شهرداری سیرجان به ثمر رساند.  

خالد نمر سرمربی تیم امان اردن عنوان کرد که بازی‌های خوبی را در جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا انجام دادیم. اگر بازی تمامی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را ارزیابی کنید همه آنها حداقل یک بار طعم شکست را چشیده‌اند و این امر نشان می‌دهد که سطح بازی‌ها بسیار بالا بود. به همه بازیکنان و کادر فنی برای کسب چنین موفقیت بزرگی تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: دیدارهای نماینده ایران و شیوه دفاع آنها را ارزیابی کردیم و به بازیکنانم گفتم که صبور باشند و زمین را در اختیار بگیرند. تلاش کردیم تا در بین مدافعان نفوذ کنیم و اینگونه بود که در نیمه اول به گل نخست رسیدیم. این دیدار فرصت خوبی برای بازیکنان جوانی بود که در تیم ملی بازی نکرده‌اند. آنها این فرصت را برای کسب تجربه در این رقابت‌ها بدست آوردند تا سطح بازی خود را بالا ببرند. امیدوارم تا شانس بیشتری برای حضور در چنین مسابقاتی داشته باشیم.

مریم جهان نجاتی سرمربی شهرداری سیرجان هم از روحیه جنگندگی بازیکنانش تمجید کرد و گفت: به نظرم دختران ایران قهرمانان این مسابقات بودند. ما رقابت‌های ‌زیادی را پشت سر گذاشتیم تا در جام باشگاه‌ها شرکت کنیم. میانگین سنی بازیکنانم ۲۰ سال است و گاهی اوقات همه چیز بر وفق مراد پیش نمی‌رود و فینال این رقابت‌ها، روز ما نبود.

وی ادامه داد: تعدادی از بازیکنانم توجه خود را به جام ملت های آسیا ۲۰۲۲ هند معطوف کرده‌اند، جایی که تیم ملی فوتبال زنان ایران اولین بازی خود را انجام خواهد داد. مسابقات جام باشگاه‌های فوتبال زنان فرصت خوبی برای تمامی بازیکنانم بود و ما راه طولانی را برای رسیدن به اینجا طی کردیم و امیدوار بودیم که به آرزوهایمان می‌رسیم و این جام را با خود به خانه می‌بریم.

مسابقات جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا از ۱۶ تا ۲۲ آبان‌ماه در اردن برگزار شد و به دلیل برگزار نشدن این رقابت‌ها در شرق آسیا، برنده فینال این مسابقات در غرب آسیا، قهرمان جام باشگاه های آسیا شناخته شد.

همچنین تیم شهرداری سیرجان در این رقابت‌ها با برتری برابر بنیادکار ازبکستان و گوکولام کرالا هند رسید و مقابل امان اردن هم بازی را واگذار کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها