مقدماتی جام جهانی فوتبال/ آتشفشان حساسیت در قاره سبز فوران کرد

امروز رقابت های مقدماتی جام جهانی فوتبال در قاره اروپا با برگزاری مسابقاتی حساس پیگیری می‌شوند.

مقدماتی جام جهانی فوتبال/ آتشفشان حساسیت در قاره سبز فوران کرد

امروز مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا برگزار می‌شود و در مهمترین دیدار‌ها کرواسی- روسیه، ارمنستان- آلمان، پرتغال- صربستان و اسپانیا -سوئد به مصاف یکدیگر می‌روند و تکلیف تیم‌های نخست صعود کننده به جام جهانی و تیم‌های که باید راهی مرحله پلی آف شوند نیز مشخص می‌شود.

مقدماتی جام جهانی (منطقه اروپا) - گروه H

کرواسی - روسیه/ ساعت ۱۷:۳۰

از ابتدای شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی کرواسی و روسیه بخت‌های اصلی صعود از این گروه بودند و این اتفاق نیز رخ داد. امروز در حالی کروات‌ها میزبان روس‌ها هستند که باید به هر قیمتی پیروز میدان شوند تا به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کنند و گرنه در صورت مساوی یا شکست در این بازی  باید در انتظار مرحله پر دردسر پلی آف باشند.

مالت - اسلواکی/ ساعت ۱۷:۳۰

این دیدار کاملا تشریفاتی محسوب می‌شود چرا که ۲ تیم شانسی برای صعود به جام جهانی ندارند و اسلواک‌ها فقط به دنبال کسب رتبه بهتری در گروه خود هستند. مالت نیز با ۵ امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به قبرس در رده پنجم این جدول قرار دارد.

اسلوونی - قبرس/ ساعت ۱۷:۳۰

این بازی نیز همچون دیدار مالت و اسلواکی برای ۲ تیم اهمیتی ندارد و کاملا جنبه تشریفاتی دارد.

مقدماتی جام جهانی (منطقه اروپا) - گروه J

لیختن اشتاین - رومانی/ ساعت ۲۰:۳۰

رومانی در حالی میهمان لیختن اشتاین قعرنشین این گروه است که باید به صورت حتم در این بازی پیروز شود. رومانی در بازی گذشته مقابل ایسلند این شانس را داشت که با پیروزی در آن بازی رده دوم گروه را برای قطعی کرده و به عنوان تیم دوم گروه راهی مسابقات پلی آف شود، اما آن ها در بخارست مقابل ایسلند متوقف شدند تا امشب امیدوار باشند، ایسلندی ها مانع از پیروزی مقدونیه در این بازی شوند.

ارمنستان - آلمان/ ساعت ۲۰:۳۰

ژرمن‌ها در این رقابت‌ها مقتدرانه به جام جهانی صعود کردند و یک دیدار بدون حساسیتی مقابل ارمنستان پیش رو دارند. ارمنستان نیز پس از شکست سنگین مقابل مقدونیه دیگر شانسی حتی برای حضور در مرحله پلی آف نیز ندارد.

مقدونیه - ایسلند/ ساعت ۲۰:۳۰

مقدونیه در این مسابقات به عنوان یک تیم شگفتی ساز ظاهر شد و حتی موفق شد آلمان را در ورزشگاه خانگی خود شکست دهد آن‌ها همچنین در بازی قبلی خود در حالی که میهمان ارمنستان بودند این تیم را با ۵ پنج گل در هم کوبیدند تا امیدوار باشند با پیروزی در دیدار مقابل ایسلند تیم دوم گروه شوند و به مسابقات پلی آف راه یابند و خودشان را یک گام به حضور در  جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیک تر کنند.

مقدماتی جام جهانی (منطقه اروپا) - گروه A

لوکزامبورگ - جمهوری ایرلند/ ساعت ۲۳:۱۵

۲ تیم هیچگونه شانسی برای صعود به جام جهانی ندارند، اما قبل از شروع این مسابقات کمتر کسی فکر می‌کرد که لوکزامبورگ بتواند در این رقابت‌ها ۹ امتیاز کسب کند و مطمئنا لوکزامبورگ در دیدار مقابل جمهوری ایرلند به دنبال کسب پیروزی خواهد بود تا نشان دهد نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته است.

پرتغال - صربستان/ ساعت ۲۳:۱۵

این بازی یکی از حساس‌ترین بازی‌های امشب است و یاران کریستیانو رونالدو کاپیتان پرتغالی ها  با تفاضل بهتر نسبت به صربستان صدرنشین گروه هستند و حتی با یک تساوی نیز به عنوان تیم نخست گروه راهی جام جهانی می‌شوند، اما صرب‌ها باید حتما در این دیدار پیروز شوند و گرنه باید راهی مسابقات دشوار پلی آف شوند.

مقدماتی جام جهانی (منطقه اروپا) - گروه B

یونان - کوزوو/ ساعت ۲۳:۱۵

یونان قهرمان یورو ۲۰۰۴ عملکرد چندان مطلوبی در این مسابقات نداشت و یک دیدار کاملا تشریفاتی را باید برابر کوزوو قعر نشین این گروه انجام دهد.

اسپانیا - سوئد/ ساعت ۲۳:۱۵

اسپانیا با شکست یونان در خانه اش موفق شد صدر نشین این گروه شود، اما کمتر علاقمند به فوتبالی حتی به ذهنش نیز خطور می‌کرد که سوئد با ۲ گل مقابل گرجستان شکست بخورد و صدر نشینی گروه را به راحتی از دست بدهد. سوئد‌ی ها در دیدار رفت با نتیجه ۲ بر یک اسپانیا را شکست داده بودند و امیدوارند باز هم موفق شوند ماتادور‌ها را شکست دهند، اما به نظر می‌رسد سوئدی‌ها کاری دشوار را در ورزشگاه خانگی اسپانیا داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها