مبارزه ۱۹۹ تکواندوکار در «ووشی»/ هادی‌پور سرشناس‌ترین چهره

رقابتهای تکواندو انتخابی گرنداسلم در حالی از روز جمعه آغاز می شود که ۱۱ تکواندوکار از کشورمان برای کسب یکی از سکوهای اول تا سوم به مصاف رقبای خود می روند.

مبارزه ۱۹۹ تکواندوکار در «ووشی»/ هادی‌پور سرشناس‌ترین چهره

دومین دوره رقابتهای گرنداسلم اواسط آذرماه در چین برگزار می شود. فدراسیون جهانی با قراردادن جوایز دلاری قابل توجه و همچنین سهمیه مستقیم المپیک، این رقابتها را رونقی دوچندان بخشیده است. با تصمیم فدراسیون جهانی به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۷۰، ۲۰ و ۱۰ هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

فدراسیون جهانی علاوه بر عنوان داران جهانی، برای حضور تکواندوکاران مستعد در این دوره از مسابقات، رقابتهایی را تحت عنوان کسب سهمیه مد نطر قرار داده که در دو مرحله برگزار می شود. مرحله اول آن تابستان برگزار شد و مرحله دوم نیز با حضور ۱۹۹ تکواندوکار از ۳۲ کشور جمعه هفته جاری در «ووشی» آغاز می شود.

طبق آماری که سایت فدراسیون جهانی منتشر کرده وزن ۶۷- کیلوگرم زنان با ۱۴ تکواندوکار خلوت ترین وزن و ۸۰- کیلوگرم مردان با ۳۴ تکواندوکار شلوغترین وزن این دوره از مسابقات می باشد. در وزن ۵۸- کیلوگرم نیز ۳۰ تکواندوکار مبارزه خواهند کرد.

در این وزن آرمین هادی‌پور، مهدی اسحاقی، سهیل سیف‌اللهی و امیرحسن گندمکار نمایندگان کشورمان می باشند. هادی پور که هفته گذشته موفق به کسب مدال طلای گرندپری در منچستر شده بود، مجوز حضور در گرنداسلم را دارد و تنها برای کسب ۲۰ امتیاز این رقابتها راهی « ووشی» شده است.

محمد حسین یزدانی (وزن ۶۸- کیلوگرم)، امیررضا نیک‌سیرت (وزن ۸۰- کیلوگرم)، ناهید کیانی، آرمینا احمدی(وزن ۴۹- کیلوگرم) کیانا احمدی، روناک حسین‌زاده (وزن ۵۷- کیلوگرم) و اکرم خدابنده (وزن ۶۷+ دیگر نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات هستند.

دومین دوره مسابقات گرنداِسلم انفرادی در ۴ وزن المپیکی، ۱۸ تا ۲۵ آذرماه در ووشی چین برگزار می‌شود.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها