ایران صاحب ۵ طلا، ۴ نقره و ۷ برنز در کاراته قهرمانی آسیا شد

نمایندگان کاراته ایران در روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا صاحب ۱۶ مدال رنگارنگ شدند.

ایران صاحب ۵ طلا، ۴ نقره و ۷ برنز در کاراته قهرمانی آسیا شد

دومین روز از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ امروز شنبه با کسب ۵ طلا، ۴ نقره، ۷ برنز و مجموع ۱۶ مدال رنگارنگ از سوی نمایندکان کاراته ایران به پایان رسید.

امروز حافظ حافظی کیا در پاراکاراته، زهرا ابراهیمی، فاطمه زهرا سعیدابادی، محمدجواد صفری در کومیته جوانان و محمود نعمتی در کومیته امید‌ها به مدال طلا رسیدند.

سپیده امینی در کاتای امید دختران، مرتضی کریمی، زهرا علیزاده و کیمیا یوسفی در کومیته امید‌ها به مدال نقره دست یافتند.

همچنین الینا صفاجو، سپهر دارابی در کومیته جوانان، محمد مهدی مهاجری، محمد گودرزیان، حنانه صالحی، علیرضا حیدری، هادی کیانی در کومیته امید‌ها به مدال برنز رسیدند.

در روز نخست این رقابت‌ها نمایندگان کشورمان به یک مدال طلا (کاتای تیمی جوانان دختران)، ۲ نقره (محمد امین اسلامی و سورنا بهزاد کومیته نوجوانان)، ۴ برنز (ساجده جهانشاهی کاتای انفرادی جوانان دختران، محمد حسین فراهانی، زهرا رضازاده و مهلا صداقت در کومیته نوجوانان) بدست آورده بودند.

بدین ترتیب در پایان روز دوم ایران صاحب ۶ طلا، ۶ نقره ۱۱ برنز و مجموع ۲۳ مدال شد.

نتایج کامل نمایندگان ایران در دومین روز مسابقات قهرمانی اسیا ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

در وزن منهای ۴۸ جوانان زهرا ابراهیمی در گام نخست یستئوزسیک از کشور قزاقستان را ۴ بر ۲ از پیش رو برداشت و در ادامه با نتیجه ۷ بر صفر مقابل آماندا از اندونزی به برتری رسید و با برتری یک بر صفر مقابل نگوین از ویتنام راهی فینال شد ابراهیمی در فینال با پیروزی یک بر صفر برابر کوبوتا از ژاپن طلایی شد.

فاطمه زهرا سعید آبادی نماینده وزن منهای ۵۳ کیلوگرم جوانان ابتدا هاکروس از کشور اردن را ۷ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه تیواری هندوستانی را شکست داد و با پیروزی ۵ بر ۳ مقابل شریزات از قزاقستان راهی دیدار نهایی شد. او در دیدار نهایی با شکست یک بر صفر چان هسین از چین تایپه به نشان طلا دست یافت.

در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم امیدها، محمود نعمتی با برتری قاطع ۷ بر صفر برابر افندی از اندونزی، ۶ بر صفر مقابل شامون از اردن و ۴ بر صفر برابر آناربکو از قزاقستان بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

محمد جواد صفری نماینده وزن منهای ۶۸ کیلوگرم جوانان کشورمان در گام نخست ۹ بر صفر الفاوری از اردن را شکست داد و در ادامه اورازگلدیو از ترکمنستان را ۷ بر صفر از پیش رو براشت و پس از پیروزی مقابل نماینده قزاقستان در دیدار نهایی الرومی از کویت را ۶ بر یک شکست داد و به نشان طلا رسید.

حافظ حافظی کیا تنها نماینده کشورمان در پیکار‌های پاراکاراته با کسب امتیاز ۲۳.۶۸ صاحب نشان طلای این رقابت‌ها شد تا نخستین طلایی تاریخ کاراته ایران در مسابقات قهرمانی اسیا باشد. حافظی کیا پس از کسب نشان طلا در اقدامی ارزشمند با پرچم مقدس کشورمان دور افتخار زد و مورد تشویق تماشاگران حاضر در سالن قرار گرفت.

در کاتا انفرادی زیر ۲۱ سال دختران سپیده امینی با کسب امتیاز ۲۴.۹۴ در مرحله اول و امتیاز ۲۴.۱۴ در دور دوم فینالیست شد و با قبول شکست برابر کاتا رو قدرتمند ژاپنی در فینال با کسب امتیاز ۲۴.۵۴ بر سکوی دوم آسیا ایستاد.

زهرا علیزاده نماینده وزن منهای ۶۱ کیلوگرم امید دختران با پیروزی ۳ بر یک برابر اونیشی از ژاپن، و یک بر صفر مقابل چو از هنگ کنگ فینالیست شد و در دیدار نهایی ۷ برصفر نتیجه را به تسنگل قزاقستانی واگذار کرد تا صاحب مدال نقره شود.

در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم امید پسران مرتضی کریمی با ۳ برد قاطع ۸ بر یک مقابل چنگ از هنگ کنگ، ۹ بر یک برابر کوربانبو از ازبکستان و ۸ بر ۲ برابر حریف کامبوجی فینالیست شد و در فینال ۶ بر ۵ مغلوب آلتینبک قزاقستانی شد و به نشان نقره بسنده کرد.

در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم امید دختران کیمیا یوسفی ۲ بر صفر آدیتی از هندوستان را برد. او در دور دوم ۳ بر صفر حسومی از چین تایپه را شکست داد و در دیدار نهایی مقابل ترازاوا از ژاپن ۳ بر صفر مغلوب شد و بر سکوی دوم آسیا ایستاد.

سپهر دارابی در وزن به اضافه ۷۶ کیلوگرم جوانان ابتدا جیانگ از چین تایپه را ۳ بر صفر شکست داد و سپس نماینده سریلانکا را از پیش رو برداشت و با قبول شکست برابر شارما از کشور هندوستان راهی جدول بازنده‌ها شد و با پیروزی ۸ بر یک برابر نماینده کشور میزبان به نشان برنز دست یافت.

در وزن منهای ۵۹ کیلوگرم جوانان الینا صفاجو در گام نخست موروزاو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و با قبول شکست مقابل باکیروا از قزافستان به دیدار رده بندی راه یافت و با پیروزی برابر حریف اردنی صاحب گردن آویز برنز شد.

در رقابت‌های رده سنی زیر ۲۱ سال (امید) پسران و در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، محمد گودرزیان در مبارزه نخست مغلوب النامی عربستانی شد و در ادامه در جدول بازنده‌ها با دو پیروزی برابر لاچیکا از فیلیپین و علی بارز از عراق به نشان برنز رسید.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم امید دختران حنانه صالحی ۹ بر یک بریتو از فیلیپین، ۸ بر صفر ادنان از مالزی را شکست داد. او در ادامه ۵ بر ۳ مغلوب اگاربندیوا از کشور میزبان شد و در جدول بازنده‌ها با پیروزی ۶ بر ۵ مقابل یانسا افندی از اندونزی بر سکوی سوم ایستاد.

در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم امید پسران علیرضا حیدری ۲ بر صفر نازمیرادو ترکمنستانی را شکست داد، اما در دور دوم و ۴ بر ۳ برابر الهاجراسی از عربستان شکست خورد. او در جدول شانس مجدد مخمدیو را از پیش رو برداشت و به نشان برنز رسید.

وزن منهای ۶۷ کیلوگرم امید پسران هادی کیانی ایشیکاوا ژاپنی و نورلانبک از قرقیزستان را شکست داد. او در دور سوم ۴ بر یک مغلوب قایت از اردن شد تا با راهیابی به جدول بازنده‌ها و پیروزی ۴ بر ۳ برابر موخات از قزاقستان صاحب نشان برنز شود.

در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم امید پسران محمد مهدی مهاجری مغلوب الجعفری از کشور اردن شد و در جدول شانس مجدد ابتدا المالکی از عربستان را ۳ بر صفر شکست داد و در ادامه با برتری ۹ بر یک برابر مینگ پنگ از چین تایپه صاحب گردن آویز برنز شد.

محمد مهدی مقصودی، محمد صدرا شیدزی، ابوالفضل همدم جو، شهداد پورسلیمانی، زینب جعفر نژاد، معصومه محسنیان و زهرا رحیم پور دیگر نمایندگان ایران در روز دوم بودند که نتوانستند مدالی کسب کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها