وزیر ورزش با اشاره به تعلیق فدراسیون جودو:

مسابقه جودوکاران ایرانی بدون پرچم کشورمان/ آنها زیر پرچم IOC در میادین بین‌المللی حضور می یابند

وزیر ورزش و جوانان از دریافت مجوز حضور جودوکاران ایران زیر پرچم IOC در مسابقات بین‌المللی و کسب سهمیه المپیک خبر داد.

مسابقه جودوکاران ایرانی بدون پرچم کشورمان/ آنها زیر پرچم IOC در میادین بین‌المللی حضور می یابند

پس از اعلام رأی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) و تأیید حکم محرومیت جودو ایران از سوی فدراسیون جهانی این رشته تا پایان شهریور ماه سال 1402، نگرانی‌های درباره عدم حضور نمایندگان جودو کشورمان در میادین بین‌المللی وجود داشت، موضوعی که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری خود ضمن ابراز ناراحتی از آن، از دریافت مجوز حضور نمایندگان کشورمان زیر پرچم IOC در مسابقات بین‌المللی و کسب سهمیه المپیک خبر داد.

حمید سجادی در این مورد اظهار داشت: تعلیق فدراسیون جودو خبر خوبی نبود که در حال پیگیری آن هستیم. در سفر به سوئیس مجوز را از IOC گرفتیم که در ورزشکاران ایران با پرچم این نهاد در مسابقات کسب سهمیه و رقابت‌های بین‌المللی شرکت کنند. حتی در مجمع جودو هم با این مسئله موافقت شد. این را خودم از IOC خواهش کردم و آنها موافق بودند که ورزشکاران متضرر نشوند.

طبق صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان و با توجه به صدور مجوز حضور نمایندگان ایران زیر پرچم IOC باید دید نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی ازبکستان که از 14 تا 21 مهر ماه در تاشکند برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت یا خیر.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • شهرام.ر
    0

    قصد شما از مبارزه نکردن با ورزشکاران اسراییلی این بود که کشور اسراییل رو به رسمیت نشناسید ولی الان پرچم ایران از مسابقات محو شده !!!!!. تمام کشورهای عربی ، اسراییل رو به رسمیت می شناسند ولی حکومت ما کاسه از اش داغ‌تر شده !!! کاش سیاست رو از ورزش جدا میکردید .

  • ناشناس
    1

    یعنی این قدر فدراسیون جهانی کودن است که با این کار ،قانون را دور بزند و رای خود را بی اثر کند،بعید می دانم که این قدر ساده باشند.

  • عباس
    0

    ای بابا پهلوان پوریای ولی میخواد در دل این ظلمت دل به دریا بزنه. برد وباخت در زمین کشتی و ورزش یک محک خوب رای مبارزه با دشمن هست نه پشت پرده داد زدن. عالم وآدم دارن با اسراعیل مبارزه می کنند اما با لبخد ولی باسیاست

  • سوت
    0

    یعنی زیر لوای این پرچم بایست با ورزشکاران کشور اسراییل هم مبارزه کنند ،!!پس چه دردی که مستقیم و مردانه مبارزه نکنیم ؟؟ما که تا چند سال از جنگ تحمیلی از اسراییل سلاح خریداری میکردیم !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها