سرمربی تیم ملی بوکس:

سربازی و گذرنامه، فرصت ملی پوشان بوکس را سوزاند

سرمربی تیم ملی بوکس از اعزام نشدن چند ملی پوش به مسابقات کویت به دلیل مشکلات سربازی و گذرنامه خبر داد.

سربازی و گذرنامه، فرصت ملی پوشان بوکس را سوزاند

تیم ملی بوکس کشورمان که خود را برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین آماده می‌کرد، بعد از به تعویق افتادن این رقابت‌ها اردوی آماده سازی خود را برای مدتی تعطیل کردند.

با توجه به اینکه تیم ملی بوکس آبان ماه باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند کادر فنی تیم ملی هم تمرینات ملی پوشان را از اواخر خرداد شروع کرد و این تمرینات تا امروز ادامه داشته است.

همچنین با توجه به اینکه بوکس در جدول بازی‌های کشور‌های اسلامی قرار ندارد، شاگردان علیرضا استکی قرار است اواخر تیر در مسابقاتی که به میزبانی کویت برگزار می شود، شرکت کنند. گفته می‌شود حدود ۱۲ کشور به این رقابت‌ها دعوت شده اند.

شرکت ۱۲ کشور در مسابقات کویت

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس درباره مسابقات کویت گفت: با صحبت‌هایی که فدراسیون بوکس کشورمان با مسئولان کویت انجام داد قرار بر این شد ما در ۷ وزن شرکت کنیم که این ۷ وزن هم با خواسته خود کویتی‌ها بود، یعنی ما هیچ دخل و تصرفی در انتخاب وزن‌ها نداشتیم. در لیستی که فدراسیون بوکس برای ما ارسال کرده است این ۷ وزن همان وزن‌هایی است که تایید فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک را دارد.

استکی بیان کرد: از تیم‌هایی که قرار است در این مسابقات شرکت کنند فعلا اطلاعی نداریم و در این هفته نام آن‌ها مشخص خواهد شد، همچنین تا آنجا که من می‌دانم این مسابقات قرار است بین ۱۰ تا ۱۲ کشور برگزار شود. علاوه بر کشور‌های عربی که همگی در آن حضور دارند، چند کشور اروپایی و آفریقایی هم در آن شرکت خواهند کرد. یکی از خوبی‌هایی که این مسابقات دارد این است که هزینه‌های مربوط به اسکان و بلیت هواپیما بر عهده میزبان است.

۲ نفر از ملی پوشانمان فقط ۱۸ سال سن دارند

از بین ۷ ملی پوشی که با خودمان به تورنمنت کویت خواهیم برد، ۲ نفرشان ۱۸ سال سن دارند. در وزن ۵۲ کیلوگرم مصطفی ریگی اعزام خواهد شد که ۱۸ ساله است. او در مسابقات قهرمانی کشور موفق شد به مقام قهرمانی دست پیدا کند و به تازگی از تیم ملی جوانان به بزرگسالان آمده است. در وزن ۵۷ کیلوگرم ما سجاد محمدپور را خواهیم داشت که او هم در قهرمانی کشور موفق به قهرمانی شد.

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: در وزن ۶۳.۵ اشکان رضایی و مهدی امیری را داشتیم، اما این ۲ به دلیل مشکل گذرنامه و خدمت سربازی نتوانستند به کویت اعزام شوند و در نهایت تصمیم گرفتیم باقر فرجی را به بازی‌ها ببریم.

امیدی به دلیل مشکل گذرنامه نتوانست به کویت اعزام شود

استکی ادامه داد: در وزن ۶۹ کیلوگرم مسلم مقصودی را خواهیم داشت که او هم در مسابقات قهرمانی کشور قهرمان شد. در وزن ۷۵ کیلوگرم شاهین موسوی را داریم که از با تجربه‌های ما در تورنمنت کویت خواهد بود.

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: در وزن ۸۰ کیلوگرم ابتدا قرار بود سیاوش امیدی که در مسابقات قهرمانی کشور اول شد اعزام شود، اما او هم به دلیل مشکلاتی که در گذرنامه داشت به این بازی‌ها نخواهد آمد و به جای او سید حسین محمدی راهی مسابقات می‌شود که او هم ۱۸ ساله سن دارد، در وزن ۹۲ کیلوگرم هم طوفان شریفی با ما خواهد بود.

به گفته مسئولان فدراسیون بوکس ملی پوشان کشورمان روز ۲۸ تیر عازم کویت خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها