سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو:

سرمربیگری فرزاد، ربطی به آقازادگی او ندارد!

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو گفت: فرزاد مسئولیت سخت و بزرگی را در اوج جوانی دارد، حالا علاوه بر اینکه باید به فکر تمرینات و سهمیه المپیک باشد، باید به فکر تکواندوکاران تیم ملی بلغارستان هم باشد.

سرمربیگری فرزاد، ربطی به آقازادگی او ندارد!

غلامحسن ذوالقدری با چند سال دوری از تکواندو، دوباره به شیاپچانگ برمی‌گردد. این بار اما در اروپا و کنار تیم ملی تکواندوی بلغارستان. او که با سرمربیگری پسرش در تیم ملی بلغارستان، پیشنهاد مدیر فنی تیم ملی را دارد، به خاطر فرزاد قبول کرده است. سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو تلاش و جدیت را رمز موفقیت پسرش در بلغارستان می‌داند نه آقازاده‌ای او را. حرف‌های سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو و مدیر فنی تیم ملی بلغارستان را بخوانید.

خیلی وقت است که خبری از غلامحسن ذوالقدری سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو نیست، خیلی‌ها دوست دارند بدانند که چه‌کار می‌کند؟

من سالیان زیادی در خدمت تیم ملی تکواندو کشورمان بودم و با تکواندوی ایران موفقیت‌های زیادی گرفتم، حالا حدود دو سالی است دور از تکواندو استراحت می‌کنم، البته از دور خبرها و اتفاقات تکواندو را رصد می‌کنم.

موفقیت فرزاد، پسرتان را تبریک می‌گوییم که حالا سرمربی تیم ملی تکواندو بلغارستان شده، ظاهراً پسر راه پدر را پرقدرت ادامه می‌دهد، درست است؟

خوشحالم، فرزاد با لطف خداوند، تلاش‌های شبانه‌روزی‌اش و انگیزه زیاد، اعتماد مسئولان فدراسیون بلغارستان را جلب کرد و حالا بازیکن و سرمربی تیم ملی بلغارستان است. به پسرم تبریک می‌گویم و آرزو می‌کنم همه مربیان لژیونر ایرانی در هرجای کره زمین موفق باشند، موفقیت آنها برای ایران اعتبار است.

آقای ذوالقدری، در هشت ماهی که فرزاد در بلغارستان بود، از لحاظ فنی به او مشورت می‌دادید یا نه؟

من همیشه در این سال‌ها کنار فرزاد بودم، حالا که او در بلغارستان فعالیت جدیدی را به عنوان بازیکن و سرمربی آغاز کرده مثل روال قبل با او ارتباط دارم و از لحاظ فنی به او مشاوره می‌دهم. فرزاد مسئولیت سخت و بزرگی را در اوج جوانی دارد، حالا علاوه بر اینکه باید به فکر تمرینات و سهمیه المپیک باشد، باید به فکر تکواندوکاران تیم ملی بلغارستان هم باشد. من از راه دور توصیه‌های لازم را به او می‌کنم، به هرحال افتخار این را داشتم که سالیان سال کنار تیم ملی بودم و روزهای خیلی خوب و پرافتخاری را با تیم ملی داشتم. با عنایت و لطف پروردگار زمانی که مسئولیت تیم ملی برعهده‌ام بود افتخارات آسیایی، جهانی و المپیک را گرفتیم و حالا همان تجربیات را به پسرم منتقل می‌کنم. فرزاد هر نیازی در کسوت بازیکن و مربی داشته باشد دریغ نمی‌کنم و بدون شک به پسرم کمک خواهم کرد.

پیشنهاد مدیر فنی تیم ملی بلغارستان به شما شده است، آیا به زودی شما هم به تیم ملی بلغارستان اضافه می‌شوید؟

بله، پیشنهاد مدیرفنی تیم ملی بلغارستان به من شده اما اصلاً برایم پست مهم نیست. از کشورهای دیگر هم قبلاً پیشنهاد داشتم اما قبول نکردم چون می‌خواستم استراحت کنم اما پیشنهاد فدراسیون بلغارستان را به خاطر فرزاد قبول کردم و فعلاً می‌خواهم به آن فکر کنم تا تصمیم قطعی بگیرم. مسئولیت سختی است، چون بلغارستان تکواندوکاران بااستعداد زیادی ندارد. آنها به برنامه بلندمدت نیاز دارند. به فرزاد هم گفته‌ام هیچ قولی به فدراسیون تکواندو بلغارستان برای کوتاه‌مدت ندهد، چون نمی‌تواند به آن نتیجه لازم برسد. باید در شرایط بلندمدت قالب سهمیه المپیک ساخته شود. ملی‌پوشان بلغارستان باید در چارچوبی خاص تمرین کنند تا در درازمدت بتوانند نتیجه بگیرند. فرزاد باید تلاش کند انگیزه لازم را در تکواندوکاران بلغارستان ایجاد کند و کنار آیین‌نامه و چارچوب قالبی که ساخته می‌شود پیش بروند تا برای رقابت پایاپای با بقیه کشورهای خوب اروپایی آماده شوند.

شما روی موفقیت فرزاد در بلغارستان چقدر تأثیر داشتید؟

فرزاد سال‌ها کنار من بوده، دوره جوانی در اردوهای تیم ملی زیر نظر من و بقیه مربیان کار کرده و سال‌ها جدی تمرین کرده است. به هرحال مربیگری عشق است، این عشق مربیگری بود که به فرزاد انگیزه می‌داد. من به عنوان پدر و مربی همه تلاشم را کردم تا او موفق شود، ضمن اینکه پسرم همیشه باانگیزه و پرقدرت تمرین می‌کرد. مربیان دیگری هم بر گردن فرزاد حق دارند.

بعضی‌ها مدعی هستند، چون آقازاده ذوالقدری بوده حالا چنین مسئولیتی را دارد، شما چه نظری در رابطه با این موضوع دارید؟

من توجهی به صحبت‌های غیرمنصفانه بعضی‌ها در فضای مجازی ندارم. فرزاد از نوجوانی تلاش کرده و ربطی به آقازاده بودن غلامحسن ذوالقدری ندارد. علیرضا و فرهاد دیگر فرزندان من هستند که آنها هم در تکواندو به اندازه خودشان زحمت ‌کشیدند. فرزاد تلاش خیلی زیادی کرد و برای رسیدن به پیراهن تیم نوجوانان و ملی زحمت زیادی کشید. متأسفانه او چون پسر غلامحسن ذوالقدری بود باید چندین برابر دیگران تمرین می‌کرد اما انگیزه زیادی داشت و شبانه‌روز تمرین کرد تا به هدفش در تیم ملی رسید. خداوند شاهد اعمال من بوده و وجدان آسوده‌ای دارم.

حرفی مانده؟

در دورانی که مسئولیت‌های مختلفی در تیم ملی ایران داشتم، لطف خداوند شامل حال من شد و با تکواندوی ایران بهترین نتایج را رقم زدیم. برای فرزاد در تیم ملی بلغارستان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم تیم ملی بلغارستان باتجربیاتم و سرمربیگری پسرم بهترین نتایج را بگیرد.

منبع: خبر ورزشی

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها