کاهش ۱۳درصدی تلفات جاده‌ای در هرمزگان

رئیس پلیس راه هرمزگان از کاهش ۱۳ درصدی تلفات جاده ای در نه ماهه اول سال جاری عنوان کرد.

کاهش ۱۳درصدی تلفات جاده‌ای در هرمزگان

علی اسفندانی در تشریح عملکرد نه ماهه سال جاری گفت: در نه ماهه سال جاری در محورهای برون شهری استان شاهد کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان و کاهش ۲۳ درصدی مجروحین بوده ایم.

این مسئول انتظامی اذعان داشت: در سطح کشور ۷۶ درصد جانباختگان در جاده ها است و در استان هرمزگان نیز طی ۹ماهه امسال ۷۳ درصد از جانباختگان در جاده های برون شهری بوده است.

وی با اشاره به صدور ۷۰۲هزار و ۹۰۹ فقره اعمال قانون در نه ماهه امسال بیان کرد: از این میزان برگ جریمه ۳۷۵ هزار و ۹۶۸ فقره تخلف حادثه ساز اعمال قانون شده که رقم کل جریمه ها طی این مدت بیش از ۳۳۶ میلیارد ریال است.

اسفندانی با اشاره به اینکه حوزه شرق ۴۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو ۴۱ درصد ، رعایت حق تقدم ۱۶ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۶ درصد بوده است.

وی بیشترین ساعت تصادفات را ۱۶ الی ۲۰ عنوان نموده و افزود: در این بازه زمانی ۳۰ درصد تصادفات حادث شده است.

این مسئول انتظامی بیشترین سهم تصادف در وسایل نقلیه را خودروهای سواری با ۶۵ درصد عنوان و اذعان داشت: ۵۳ درصد تصادفات طی ۹ماهه امسال در حاشیه شهر و در ۳۰ کیلومتری شهرها حادث شده که تمهیدات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.

اسفندانی با اشاره به افزایش ۴درصدی برخورد با کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران، بیان داشت: در مجموع ۴۳۸ جلد دفترچه ناوگان عمومی صادر که ۱۳۸ دفترچه به پایه یک بوده است.

وی ادامه داد: در بحث اموزش تعداد ۴۶۱ جلسه آموزشی در مدارس و ۵۸۸جلسه در مساجد داشته ایم.

رئیس پلیس راه هرمزگان با تاکید بر استفاده از تجهیزات ایمنی بویژه کپسول اتش نشانی در خودروها، تاکید کرد:رانندگان عزیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مجاز ، توجه به جلو ، حرکت از منتهی علیه سمت راست و رعایت فاصله طولی باعث کاهش حوادث جاده ای شده و پلیس را در خدمت رسانی به مردم عزیز یاری رسانند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها