انتشار بوی گاز در غرب پارسیان/ پارسیان پس از سال‌ها وعده استاندار هنوز دستگاه سنجش آلایندگی ندارد

از بامداد امروز شنبه اولین روز از فصل زمستان انتشار بوی گاز شدید مردم غرب هرمزگان را شگفت زده کرد.

انتشار بوی گاز در غرب پارسیان/ پارسیان پس از سال‌ها وعده استاندار هنوز دستگاه سنجش آلایندگی ندارد

وجود فعالیت‌های پتروشیمی و گازی در عسلویه همواره مشکلات زیست‌محیطی شدیدی را برای مردم غرب هرمزگان به ویژه پارسیان به وجود آورده است.

وجود ده‌ها مشعل گاز در عسلویه و انتشار گازهای سمی در برخی از فصول سال به ویژه زمانی که بادهای موسمی غربی شرقی وزیدن می‌گیرد مردم پارسیان را از رخدادی هولناک خبر می‌کند که انگار پایانی ندارد.

صبح امروز، هوای پارسیان مه‌آلود بود و بوی شدید گاز، مردم را به آشپزخانه‌ها و سیلندرهای گاز کشاند به این خیال که سیلندرها در حال نشتی است در حالی که این بوی شدید مربوط به فعالیت‌های منطقه ویژه عسلویه بوده و باد غربی که امروز شروع شده بود این آلودگی‌ها را به پارسیان رسانده است.

عبدالله جاسمی معاون فرماندار پارسیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در پارسیان اظهار داشت: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، اعتباری برای خرید دستگاه سنجش آلایندگی تصویب شد که با توجه به میزان تخصیص، جوابگوی خرید دستگاه نبود لذا این شهرستان در حال حاضر فاقد دستگاه سنجش آلایندگی است.

وی افزود: دستگاهی که مد نظر ما، اعتبار زیادی نیاز دارد که برای جذب اعتبارات آلایندگی، نیاز هست میزان آن را به درستی سنجش کنیم.

معاون فرماندار پارسیان در ادامه گفت: اعتبارات مصوب به مناطقی که تحت تأثیر آلایندگی صنایع نفت و گاز قرار می‌گیرند بر اساس میزان تأثیرپذیری است لذا همه تلاش ما و مسؤولان استانی، تأمین اعتبار و نصب این دستگاه است.

گفتنی است، استاندار سابق هرمزگان در سال 94 طی گفت و گو با خبرگزاری فارس، وعده داده بود که تا چند هفته آینده، دستگاه سنجش آلایندگی در شهرستان نصب می‌شود.

مردم شهرستان پارسیان از آلایندگی‌هایی که از سوی عسلویه بر زندگی و تنفس آنان تأثیر گذاشته به شدت نگران هستند و خواستار پیگیری جدی مسؤولان هستند.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها