برنامه‌ها و طرح‌های مدیران هرمزگان در حوزه اشتغال عملیاتی شود‌

برنامه‌ها و طرح‌های مدیران هرمزگان در حوزه اشتغال عملیاتی شود‌

به گزاش خبرگزاری تسنیم ، علی رئوفی عصر امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با انتقاد از عدم استفاده صحیح فرهنگ از تکنولوژی‌های نوین در کشور اظهارداشت: متاسفانه در کشور، از تکنولوژی‌های نوین و جدید بعضاً در راستای ترویج بداخلاقی و بی اخلاقی استفاده می‌شود.

وی در ادماه بیان‌داشت: متاسفانه وقتی تکنولوژی جدید وارد کشور می‌شود این فناوری عامل عقب‌ماندگی می‌شود، در حالی که در کشورهای توسعه یافته تکنولوژی عامل رشد و توسعه و بالندگی بیشتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح‌کرد: آمار ارائه شده از اشتغال استان نشانگر آن است که تقریباً 60 درصد بومی و 40 درصد غیر بومی در این صنایع مشغول به فعالیت هستند که تا حد مطلوب فاصله دارد و به طور کامل رضایت‌بخش نیست.

رئوفی ابرازداشت: برنامه‌ها و طرح‌های مدیران در حوزه اشتغال بر روی کاغذ نماند و عملیاتی شوند تا جامعه دستاوردهای آن را از نزیک لمس کنند‌.

وی، با اشاره به هدف‌گذاری‌های اشتغال در برنامه ششم توسعه افزود: ایجاد 950 هزار شغل جدید و اختصاص هزار میلیارد تومان به فرصت‌های شغلی جدید در بوجه سال آینده از مهم‌ترین این هدف‌گذاری‌هاست.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان در ادامه به راهکارهای توسعه ایجاد اشتغال اشاره و گفت: حمایت از ایده‌های خلاق، آموزش و مهارت آموزی، حمایت‌های خدماتی، قانونی، اداری و بیمه‌ای از مهم‌ترین راهکارهای حمایت از بخش اشتغال است.

رئوفی، تشکیل خانه صنایع دستی در روستاهای استان به منظور ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی خرد و کوچک در این مناطق، تاکید بر استفاده کلیه دستگاه‌های اجرایی استان بر استفاده از کالاها تولیدی استان، برگزاری دوره‌های آموزشی کار آفرینی دریا محور با همکاری دانشکده کارآفرینی تهران با هدف افزایش اشتغال در حوزه فعالیت‌های دریامحور، استفاده از ظرفیت موجود در قانون رفع موانع تولید، تسهیلات مشاغل خانگی و خرد، طرح توسعه خلاقیت و کار آفرینی در کودکان استان و برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از فرصت برگزاری همایش توسعه سواحل مکران در چابهار با توجه به وجود 55 درصدی سواحل مکران در استان را از مهم‌ترین برنامه‌ها برای رونق اشتغال در استان هرمزگان عنوان‌کرد.

وی با اشاره به توجه ویژه به اشتغال فرزندان خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزدگان در برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه همه دستگاه‌هایی اجرایی ملزم به استخدام فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان شده‌اند که با عملیاتی شدن این دستورالعمل موضوع اشتغال فرزندان این بزرگواران به سرانجام می‌رسد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها