رونق صادرات کالاهای یخچالی از بنادر هرمزگان/ رشد ۲۵۵ درصدی صادرات به کشورهای حاشیه خلیح فارس

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از رشد سه برابری تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی و همچنین رونق صادرات محصولات از طریق این کانتینرها با رشد ۲۵۵ درصدی به کشورهای حاشیه خلیح فارس خبر داد.

رونق صادرات کالاهای یخچالی از بنادر هرمزگان/ رشد ۲۵۵ درصدی صادرات به کشورهای حاشیه خلیح فارس

قاسم عسکری‌نسب‌ با اشاره به تدابیر اتخاذ شده به ‌منظور رونق‌بخشی به صادرات کالاهای یخچالی و همچنین ارائه مشوق‌هایی به منظور ترغیب صاحبان کالا به کانتینری کردن محصولات صادراتی خود اظهار داشت: ماحصل این اقدامات را می‌توان در رشد سه ماهه ابتدای سال جاری با تخلیه و بارگیری 10 هزار و 120 TEU کانتینر یخچالی و ثبت 93 هزار تن ملاحظه کرد.

وی افزود: صادرات 5 هزار و 60 TEU کانتینر یخچالی با تناژ 87 هزاراز دیگر توقیقات به دست آمده در بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان است که بیانگر تحقق اهداف ترسیم شده در این بخش است‌.

وی به انجام طرح های توسعه و اجرای پروژه‌های زیر‌بنایی در بندر لنگه نیز اشاره داشت و گفت‌: در سال‌های اخیر با فراهم کردن شرایط لازم و اختصاص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی از یک سو و تنظیم استراتژی مشترک کاری با ارگان‌های همکار با توجه به خواست مشتریان و ارائه خدمات 24 ساعته از سوی دیگر شاهد افزایش چشمگیر راندمان در حوزه کانتینری هستیم.

اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با نظارت بر 10 بندر تجاری و مسافری و حاکمیت بر 46 سازه دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر گرفته تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و نیز برخورداری از 600 کیلومتر مرز دریایی، پشتیبانی ازبخش عظیمی از جزایر کشوررا برعهده دارد‌.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها