مشکل آب آشامیدنی روستاهای قشم برطرف می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با هدف حل مشکل آب آشامیدنی روستاهای این جزیره، طرح‌های مربوطه با سرعت بیشتری اجرایی می‌شود.

مشکل آب آشامیدنی روستاهای قشم برطرف می‌شود

علی درویش‌پور در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: این امر با بهره‌گیری از ظرفیت‌ تمام نهادها، شوراها و همراهی جوامع محلی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم تا کنون در راستای انجام مسوولیت اجتماعی و با هدف حل مشکلات مردم انجام اقدامت مختلفی در حوزه زیرساخت‌ها انجام داده است.

درویش‌پور خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر جشن تکمیل و بهره برداری از شبکه آبرسانی قشم برگزار شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیز بر حل مشکل آبرسانی روستاهای قشم تاکید کرد.

حمیدرضا جانباز افزود: طرح‌های موجود باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل و نقاط مختلف جزیره از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

این نشست با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد.

جمعی از معاونان و مدیران و مسوولان آبفای استان هرمزگان به صورت مجازی در در این نشست حضور داشتند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها