رییس ستاد انتخابات هرمزگان:

عوامل اجرایی انتخابات در هرمزگان برابر کرونا واکسینه می شوند

رییس ستاد انتخابات هرمزگان با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور برگزاری یک انتخابات سالم و با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی، گفت: واکسیناسیون عوامل اجرایی انتخابات علیه کرونا در استان آغاز شده است.

عوامل اجرایی انتخابات در هرمزگان برابر کرونا واکسینه می شوند

علی رئوفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عوامل اجرایی انتخابات در هرمزگان ۳۴ هزار نفر است که شامل نمایندگان فرماندار، عوامل اجرایی شعبه، نیروهای انتظامی، خدماتی ، بازرسی و ناظران شوراها می باشد.

وی در خصوص محدودیت های تبلیغاتی ستادهای انتخاباتی با توجه به وضعیت شیوع کرونا، گفت: تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است، ولی درصورت ضرورت تشکیل نشست‌های داخلی ستادها در فضای بسته با توجه به رنگ‌بندی شهرها و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهرهای نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرهای زرد مانعی ندارد، اما مراسم استقبال از نامزدها و راه‌اندازی جشن های تبلیغاتی ممنوع است.

این مقام مسوول تاکید کرد: هر گونه برنامه تبلیغاتی نامزدها در هرمزگان باید مطابق با پروتکلهای اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا و دستورالعملهای وزارت بهداشت باشد.

رئوفی تصریح کرد: طبق دستورالعمل بهداشتی ابلاغ‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از جمله مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است و مناظره تنها در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده صداوسیما مجاز است.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: براساس دستورالعملهای وزارت بهداشت برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز همچون ورزشگاه های روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی با رعایت فاصله مناسبت ۸ مترمربع برای هر نفر، رعایت سقف شرکت‌کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد فضای در نظرگرفته شده، استفاده از ماسک، تجمع نکردن قبل و بعد از مراسم در کنار درهای ورودی و برگزاری مراسم حداکثر ۲ ساعت، بلامانع است.

وی بااشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار رای دهنده واجد شرایط در استان هرمزگان داریم، بیان داشت: از این تعداد حدود ۸۰ هزار نفر رای اولی هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ امسال همزمان با سراسر کشور در هرمزگان نیز برگزار می‌شود .

نامزدهای شهری در هرمزگان برای ۲۱۵ کرسی ۵ نفره در ۴۳ شهر، ۷ کرسی در شهر میناب و ۱۱ کرسی در شهر بندرعباس و کاندیداهای روستایی نیز برای ۱۱۷ کرسی ۵ نفره و هزار و ۲۰۴ کرسی ۳ نفره باهم رقابت می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها