مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم:

افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی در شهرستان قشم نگران‌کننده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ضمن ابراز نگرانی از افزایش روزانه موارد مبتلا به کرونا جهش‌یافته انگلیسی گفت: به دلیل کشف و شناسایی موارد مثبت ویروس کرونای انگلیسی در بین ساکنین روستای دیرستان، این روستا قرنطینه شد.

افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی در شهرستان قشم نگران‌کننده است

دکتر حمیدرضا بهزادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با شناسایی تعدادی از ساکنین روستای دیرستان به کووید ۱۹ و کرونا جهش‌یافته انگلیسی، طی جلسه با بخشدار، امام جمعه، فرمانده دریابانی، بسیج، شیوخ، شوراها، دهیاران و معتمدین بخش شهاب و با هماهنگی فرماندار و حمایت دادستان، تصمیم به قرنطینه این روستا گرفته شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا و به منظور حفظ سلامت مردم جزیره قشم در برابر ویروس جهش‌یافته انگلیسی، اسکله تفریحی کندالو نیز تعطیل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم شرایط شهرستان را با توجه به تردد مسافر و روند رو به افزایش روزانه موارد مثبت کرونای جهش‌یافته انگلیسی را نگران‌کننده دانست و ضمن تأکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً سه نکته کلیدی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها، از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان از رفت‌وآمدهای غیرضروری در سطح شهر، شرکت در مراسم‌های عروسی و مسافرت خودداری کنند.

بهزادی با تأکید بر تأثیر عدم برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و هرگونه دورهمی در قطع زنجیره انتقال بیماری کووید خصوصاً کرونای جهش‌یافته انگلیسی، بیان کرد: با توجه به افزایش مبتلایان به ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی در سطح شهرستان قشم و درصد بالای انتقال این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از ویروس کرونا یک مسئولیت اجتماعی است که بر دوش تک‌تک افراد جامعه است و عدم توجه به آن عواقب جبران‌ناپذیری دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها