معدوم سازی ۲ تن خوراکی و نوشیدینی غیراستاندارد در قشم

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از انجام ۶ هزار ۱۶۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی، بنگاه‌های اقتصادی، مراکز تجاری و خدماتی در قشم طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

معدوم سازی ۲ تن خوراکی و نوشیدینی غیراستاندارد در قشم

هرمز امیری منطقه خلیج فارس از قشم، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این مدت ۱۰۵۲ مورد اخطاریه و ۱۲۶۵ مورد تذکر شفاهی و ۱۲۵ مورد تذکر کتبی برای اصناف فعال صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه سال جاری ۸۱ مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف صورت گرفته و بیش از ۸۸ مورد از پرونده تخلفات اصناف برای اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این مدت همچنین ۶۳ مورد بخشنامه برای صنوف صادر گردیده و تعداد ۱۶۲ مورد اقلام مختلف غیرمجاز معادل ۲ تن مواد خوراکی و نوشیدنی غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته معدوم سازی شده است.

به گفته امیری واحدهای صنفی قشم، تحت بازرسی و رصد روزانه قرار داشته و در صورت هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گران فروشی، تقلب، احتکار و اخفاء کالا، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، فروش اجناس غیربهداشتی، ممنوعه و فروش کالا به صورت غیرمجاز با آنها برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با هدف نظارت بر قیمت گذاری و رعایت قیمت مصوب در اصناف از ابتدای سال جاری ۳۷ مورد نرخنامه برای واحدهای صنفی مختلف از جمله نانوایی‌ها و میوه فروشی‌ها مصوب و ابلاغ شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین ناوگان گشت ویژه کرونا با هدف بررسی و نظارت بر الزامات بهداشت محیط در اماکن پرتردد و اصناف قشم با مشارکت نیروهای شبکه بهداشت راه اندازی شده و طی ماه‌های گذشته مشغول بررسی و بازرسی فعالیت اصناف درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله شیوع بیماری کرونا هستند.

امیری تصریح کرد: در این برنامه تیم‌های بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی صنوف، بسته بودن تالارهای پذیرایی، محل‌های برپایی تجمعات مختلف، پاساژها و واحدهای عرضه مواد غذایی نظارت دارند.

وی تصریح کرد: این بازدیدها در قالب تیم‌های بازرسی متشکل از نمایندگان مدیریت بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اداره صمت شهرستان، پلیس اماکن، اداره تعزیرات حکومتی و اداره دامپزشکی شهرستان قشم به صورت روزانه در دو شیفت برای نظارت بر روند ارائه خدمات و پیشگیری از تخلفات احتمالی صورت می‌گیرد.

گفتنی است، قشموندان می‌توانند با تماس تلفنی با شماره تلفن گویای ۰۷۶۳۵۲۵۲۰۱۰ و همچنین شماره ۰۷۶۳۵۲۴۱۰۱۰ یا مراجعه حضوری به مدیریت بازرگانی و اصناف، نظرات و شکایات خود را اعلام و پیگیری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها