تأیید، تکذیب و اصلاحیه؛ خودروهای وارداتی غرب هرمزگان قاچاق نبود

روز گذشته خبری مبنی بر کشف محموله قاچاق خودرو در غرب هرمزگان بر روی خروجی رسانه‌های هرمزگان قرار گرفت که ساعتی بعد تکذیب شد.منطقه خلیج‌فارس، فرمانده انتظامی هرمزگان در نشستی خبری از کشف دومین محموله ق...

تأیید، تکذیب و اصلاحیه؛ خودروهای وارداتی غرب هرمزگان قاچاق نبود

روز گذشته خبری مبنی بر کشف محموله قاچاق خودرو در غرب هرمزگان بر روی خروجی رسانه‌های هرمزگان قرار گرفت که ساعتی بعد تکذیب شد.

منطقه خلیج‌فارس، فرمانده انتظامی هرمزگان در نشستی خبری از کشف دومین محموله قاچاق خودرو پس از دو ماه رصد اطلاعاتی توسط مأموران در غرب این استان خبر داده بود.

سردار عزیز اله ملکی اظهار کرد: این محموله به‌تازگی از مبادی رسمی وارد کشور شده و از سوی مأموران انتظامی با توقف یک دستگاه خودرو کشنده( حمل خودرو) کشف شد.

وی ادامه داد: خودرو کشنده یادشده، حامل 7 دستگاه خودرو خارجی بوده که ارزش تنها 4 خودروی آن 10 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اعلام این مطلب که این خودروها بنزینی و برای استفاده در درون کشور واردشده‌اند، ‌افزود: ‌محموله اول کشف‌شده به‌عنوان خودروهای هیبریدی، مستعمل و ترانزیت به کشور عراق واردشده بود.

سردار ملکی تصریح کرد: جای تأسف دارد که برای دومین مرتبه خودروهای قاچاق از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور می‌شود.

وی همکاری نیروی انتظامی با گمرک جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان را مناسب و رو به بهبود هرچه بیشتر عنوان کرد به‌گونه‌ای که از روابط و تعامل‌های خوب گذشته نیز بهتر شده است.

اما دیری نگذشت که مدیرکل گمرکات شهرستان بندرلنگه به این خبر واکنش نشان داد و این موضوع را کذب محض دانست.

صفر شیبانی بابیان اینکه خبری مبنی بر کشف محموله خودروهای قاچاق رسمی به کشور از طریق گمرک بندرلنگه و غرب استان هرمزگان کذب است، اظهار کرد: خبری مبنی بر کشف محموله خودروهای قاچاق رسمی به کشور از طریق گمرک بندرلنگه و غرب استان هرمزگان که توسط یکی از مسؤولین امروز به رسانه‌ها اعلام‌شده بود، کذب است.

وی افزود: خودروها از مبادی ورودی قانونی و با پرداخت حقوق و عوارض کامل گمرکی طبق اسناد ترخیص شده و طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده هیچ‌گونه مشکلی نداشته‌ و تخلفی نیز صورت نگرفته است.

مدیرکل گمرکات شهرستان بندرلنگه با اشاره به اسناد موجود در خصوص خودروهای مذکور، اضافه کرد: 7 دستگاه خودروی سواری طی سه فقره کوتاژ به شمارهای 21434070، دو دستگاه خودرو سواری کیا سورنتو، کوتاژ شماره 21433964 و نیز 4 دستگاه خورد سورنتو و کوتاژ 21492051 یک دستگاه خودروی سواری هیوندای سوناتا بود که مشخصات کامل این خودروها در این کوتاژها ثبت و پس از اخذ حقوق و عوارض گمرکی و تمام مراحل قانونی ترخیص شده‌اند.

اما هنوز ساعاتی از واکنش مدیرکل گمرکات شهرستان بندرلنگه نگذشته بود که معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان با ارسال نامه‌ای حق را به شیبانی و اظهاراتش داد.

در این اصلاحیه آمده است: صاحب خودروهای خارجی کیا ووراکروز که پیشتر محموله او به‌عنوان قاچاق اعلام‌شده بود، مدارک مبنی بر قانونی بودن این محموله 10میلیاردی را ارائه کرد.

در ادامه فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از رفع توقیف چهار دستگاه خودرو توقیف شده در گمرک بندر لنگه خبر داد و افزود: گفتنی است با بررسی به عمل آمده مشخص شد این خودروها به صورت قانونی وارد کشور شده اند واسناد آن ها در سه فقره کوتاژ ارائه شده بود که نقص در سیستم ثبت و دیرکرد در ارائه مدارک و مستندات باعث توقیف چهار دستگاه خودرو وارداتی شده بود که با ارائه مدارک، این خودروها رفع توقیف شدند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها