ظرفیت آب شیرین‌کن‌های هرمزگان به ۸۹میلیون متر مکعب می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با تاکید بر توسعه صنعت شیرین سازی آب دریا، گفت: میزان آب تولیدی توسط آب شیرین‌کن‌ها در استان تا پایان دولت دوازدهم به ۸۹ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

ظرفیت آب شیرین‌کن‌های هرمزگان به ۸۹میلیون متر مکعب می‌رسد

امین قصی روز چهارشنبه اظهار داشت: افزایش ظرفیت منابع آبی از طریق احداث آب شیرین کن ها از جمله اقدام هایی است که می‌تواند با توجه به وضعیت خشکسالی استان هرمزگان تاثیر زیادی بر منابع آبی پایدار داشته باشد.

وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت دکتر روحانی میزان آب تولیدی توسط آب شیرین کن ها در هرمزگان ۸ میلیون مترمکعب بود، تیرماه امسال با بهره برداری از مرحله دوم آب شیرینکن بندرعباس ، میزان آب تولیدی توسط آب شیرینکن ها در هرمزگان به ۴۵ میلیون مترمکعب رسید.

این مقام مسوول اظهارداشت: با بهره برداری از مرحله نهایی آب شیرین کن ۱۰۰هزار مترمکعبی بندرعباس تا پایان ۶ ماهه دوم امسال، علاوه برکاهش شوری، آب شرب بندرعباس ۲ برابر شیرین می شود و شاهد ارتقاء کیفیت و توزیع همگن آب در کلان شهر بندرعباس، بندر خمیر و روستاهای مسیر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان تصریح کرد: درحال حاضر برای تامین آب مورد نیاز هرمزگان از محل آب شیرین کن ها در بخش شهری ۲ طرح به ظرفیت ۶۲ هزار متر مکعب در شبانه روز در قالب مرحله نهایی آب شیرین کن بندرعباس و سیریک و در بخش روستایی ۱۱ طرح به ظرفیت ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز در دست اجراست.

قصمی یاد آورشد: با تامین آب شهر بندرعباس از محل آب شیرین‌کن‌های یک میلیون متر مکعبی و ۱۰۰ هزار مترمکعبی، مشترکان این شهر از آب سد استقلال بی‌نیاز شده و این ظرفیت می‌تواند در میناب مورد استفاده قرار گیرد که به پایداری آب شرق استان نیز کمک خواهد شد.

به گفته وی، کاهش شدت بارندگی در کنار حفر چاه های غیرمجاز و استفاده بی رویه از منابع آب های زیرزمینی در مناطق مختلف هرمزگان که افت سطح آب زیرزمینی و خشک شدن بسیاری از رودخانه ها، چشمه و قنات ها را بدنبال داشته است، توجه ویژه و شتاب در سرمایه گذاری به منظور استحصال آب شیرین از دریا را بسیار ضروری ساخته است.

شرکت آبفا هرمزگان با احداث ۴۷ سایت آب شیرین‌کن فعال توسط بخش خصوصی یکی از شرکت‌های پیش‌رو در زمینه استفاده از تکنولوژی شیرین سازی آب دریا در سطح کشور است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها