نظارت‌های بهداشت محیط هرمزگان در ایام محرم و صفر تشدید می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل و ضوابط بهداشتی جهت برگزاری مراسم ماه محرم و صفر ، گفت: در طول این ایام نظارت های بهداشت محیط به منظور حفظ سلامت شهروندان تشدید خواهد شد.

نظارت‌های بهداشت محیط هرمزگان در ایام محرم و صفر تشدید می‌شود

دکتر محمود حسین پور روز سه شنبه اظهار داشت: در حال حاضر شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا و احتمال به خطر افتادن سلامت مردم ، عادی نیست و از همین رو در طول ایام ماه محرم و صفر نیروهای بهداشت محیط از اماکن ،هیات‌ها و مساجد سطح استان با جدیت هر چه تمام تر بازدید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هرمزگان در شرایط هشدار از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد، افزود: از مردم خواستاریم در طول ایام ماه محرم و صفر براساس پروتکلهای بهداشتی ابلاغ شده به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی رفتار کنند .

دکتر حسین پور خاطرنشان کرد: تا قبل از شیوع بیماری کرونا ، برگزاری مراسم های مذهبی و آئینی به صورت عادی و برگرفته از اعتقادات، در جریان بوده اما با انتشار کووید ۱۹ این روند با مخاطره مواجه شده و از همین رو همه ما باید با حساسیت و جدیت هر چه تمام تر نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی عمل کنیم تا شاهد کمترین خطر برای سلامت خود و دیگر افراد جامعه باشیم.

وضعیت ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان وخیم است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین آمار ابتلا به کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۲۷۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این شمار وضعیت ۱۹ نفر وخیم است.

دکتر حسین پور تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا عصر ۲۷ مردادماه ۶۴۸ نفر در هرمزگان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که از این شمار پنج نفر در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند.

مشکلی در تامین داروهای بیماران کرونایی در هرمزگان نداریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: تخت بستری و داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران کرونایی در استان به حد کافی وجود دارد و مشکلی در جهت تامین داروهای مورد نیاز نداریم.

دکتر فاطمه نوروزیان بیان داشت: روند درمان بیماران کرونایی براساس شیوه و داروهای تاییدی وزارت بهداشت انجام می شود و تمام داروهای تعیین شده برای درمان این بیماران در استان موجود است.

به گفته وی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۴ هزار و ۸۵۹ مورد آزمایش در سطح استان هرمزگان انجام شده است.

دکتر نوروزیان با تاکید بر رعایت شیوه های نامه های بهداشتی در ایام محرم و صفر ، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم در ایام عزاداری ماه محرم، سلامت جامعه را به همراه دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها