ناوگان ماه‌نوردهای ناسا برای کاوش در ماه آماده می‌شوند

مهندسان «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» ناسا یک مجموعه آزمایش را روی سه ماه‌نورد رباتیک انجام داده‌اند تا آنها را برای اکتشافات قمری آماده کنند.

ناوگان ماه‌نوردهای ناسا برای کاوش در ماه آماده می‌شوند

سه ماه‌نورد کوچک که قرار است همزمان با یکدیگر ماه را کاوش کنند، برای پرتاب آماده می‌شوند.

به گزارش ناسا، مهندسان «آزمایشگاه پیش‌رانش جت»(JPL) ناسا در جنوب کالیفرنیا اخیرا مونتاژ ماه‌نوردهای رباتیک را به پایان رساندند. سپس، آنها را تحت یک مجموعه آزمایش قرار دادند تا اطمینان حاصل کنند که از سفر دشوار خود به فضا و حرکت کردن در محیط ناملایم ماه جان سالم به در خواهند برد.

62953566

این ماه‌نوردها که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و به اندازه یک چمدان دستی هستند، بخشی از یک برنامه فناوری به نام «CADRE» به شمار می‌روند. ماه‌نوردها و سخت‌افزارهای مربوطه که روی یک فرودگر نصب می‌شوند، به سمت منطقه «راینر گاما»(Reiner Gamma) در ماه خواهند رفت. آنها ساعات یک روز قمری را که معادل حدود ۱۴ روز زمینی است، با انجام دادن آزمایش‌هایی شامل کاوش مستقل، نقشه‌برداری و استفاده از رادارهای نفوذ به زیر سطح ماه سپری خواهند کرد.

هدف این است که نشان داده شود گروهی از فضاپیماهای رباتیک می‌توانند برای انجام دادن وظایف و ثبت داده‌ها به صورت جمعی بدون دستورات صریح از سوی کنترل‌کننده‌های ماموریت روی زمین با یکدیگر همکاری کنند. در صورت موفقیت این پروژه، ماموریت‌های آینده می‌توانند گروه‌هایی از ربات‌ها را برای انجام دادن بررسی‌های علمی به طور همزمان برای حمایت از فضانوردان پرتاب کنند.

62953565

«سوبها کوماندور»(Subha Comandur) مدیر پروژه CADRE در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا گفت: ما در تلاش هستیم تا این نسخه از برنامه فناوری را برای ماجراجویی روی ماه آماده کنیم. ماه‌ها آزمایش تقریبا شبانه‌روزی و گاهی آزمایش مجدد انجام شده است اما کار سخت گروه نتیجه می‌دهد. اکنون می‌دانیم این ماه‌نوردها آماده هستند تا نشان دهند که یک گروه از ربات‌های فضایی کوچک به همراه یکدیگر می‌توانند چه کارهایی را انجام دهند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • MOSTAFA
    0

    ما هیچ ما فقققط نگاه .........واقعا جایگاه ایران توی تولید علم الان کجاست

  • بهلول
    0

    ماهم اينجادرحال كاوش درحسابهاى بانكى هستيم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها