برپایی «آیین آواز» با حضور حسام‌الدین سراج و آوازخوانی کُردعلیوند

نشست آیین آواز، سه‌شنبه هفته آینده با حضور حسام‌الدین سراج و آوازخوانی کرد علیوند در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

برپایی «آیین آواز» با حضور حسام‌الدین سراج و آوازخوانی کُردعلیوند

بیست و ششمین نشست آیین آواز ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۴ مهر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این نشست تخصصی آموزشی با حضور حسام‌الدین سراج خواننده و مدرس قدیمی آواز برپا می‌شود.

ذبیح‌الله کُردعلیوند در بیست و ششمین نشست آیین آواز به همراه نی امیر بیات، آوازی را اجرا خواهد کرد. نشست آیین آواز این ماه از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۴ مهر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

نشست ماهانه آیین آواز بیش از دو سال است که توسط کانون موسیقی ارسباران شکل گرفته و هر ماه به تجلیل از پیشکسوتان عرصه هنر ملی آواز و همچنین ارائه مباحث فنی و تئوریک با موضوع این هنر به همراه معرفی استعدادهای جوان و میانسال آوازی اختصاص دارد. فرهنگسرای ارسباران در پل سیدخندان (خیابان جلفا) واقع شده و ورود تمامی علاقه‌مندان به نشست تخصصی آموزشی آیین آواز، آزاد و رایگان خواهد بود.

ذبیح‌الله کُردعلیوند در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در خرم آباد به دنیا آمد. سال ۶۷ با استاد حسین کردی آشنا و آوازهایی چون بیات زند و افشاری را از ایشان آموخت. پس از آن به بروجرد رفت و مدت دو سال از محضر استاد مجتبی باعزم ردیف استاد محمود کریمی را فراگرفت. در ادامه در تهران به محضر استاد ایزد کاویانی از شاگردان استاد زنده‌یاد محمودی خوانساری رسید و یک سال هم در خدمت ایشان به تلمذ پرداخت. سپس با معرفی و راهنمایی استاد کاویانی به محضر استاد زنده‌یاد اسدالله ملک رسید و نزدیک به سه سال ردیف آوازی قدما را نزد ایشان فرا گرفت. در ادامه به اصفهان رفت و آوازهایی چون بیات ترک، بیات اصفهان و دستگاه شور و سه گاه را از محضر استاد سیدرضا طباطبایی آموخت. بعد هم به محضر استاد زنده‌یاد سیدنورالدین رضوی سروستانی رسید و ردیف برومند و دوامی را به عنوان یک دوره کامل آوازی در خدمت ایشان به پایان برد.

از آن پس برای رفع اشکال و فراگیری مرکب‌خوانی از محضر استادانی چون شاپور رحیمی، محمد منتشری، عظام، نصرالله ناصح پور، کریم صالح عظیمی، زنده‌یاد احمدابراهیمی و همچین آثار استادان تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، ایرج، محمودی خوانساری، اکبر گلپایگانی، بنان و قوامی بهره برده است و از سال ۱۳۷۶ هم تاکنون به تدریس آواز در خرم آباد مشغول و شاگردان زیادی را پرورانده است. از سال ۱۳۸۵ تا به حال هم به عنوان مدیر موسیقی صداو سیمای مرکز لرستان مشغول خدمت است. وی تا کنون ۲۸ کنسرت با گروه‌های مختلف در استان زادگاهش و نیز خارج استان و اجراهای متعدد رادیویی و تلویزیونی اجرا داشته است.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها