ماجرای ممنوعیت کار چند خواننده پاپ صحت دارد؟

در چند ماه اخیر خبر ممنوعیت یا لغو برگزاری کنسرت توسط برخی هنرمندان موسیقی چند باری رسانه‌ای شده است که البته در صورت صحت داشتن خبر، عمر این ممنوعیت‌ها چندان هم طولانی نبوده است و اغلب خواننده‌ها پس از مدت کوتاهی، توانسته‌اند فعالیت خود را از سر بگیرند.

ماجرای ممنوعیت کار چند خواننده پاپ صحت دارد؟

 چنانچه اگر به سایت‌های بلیت‌فروشی سری بزنید، مملو از نام خواننده‌هایی است که اغلب هم از حوزه پاپ امکان برگزاری کنسرت یافته‌اند. با این همه به نظر می‌رسد که در چند ساعت گذشته بار دیگر نام چند تن دیگر از خوانندگان به عنوان ممنوع‌الفعالیت اعلام شده‌ که واکنش‌هایی را از سمت خود آنها به همراه داشته است.

در چند ساعت گذشته بهمن بابازده‌ ـ خبرنگار موسیقی ـ در فضای مجازی از ممنوعیت فعالیت چند هنرمند از جمله رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره، بابک جهانبخش و امید حاجیلی از سوی کمیته «پیگیری وضعیت چهره‌ها» خبر داد؛ خبری که واکنش‌ برخی این هنرمندان و البته واکنش متفاوت محمد معتمدی - خواننده موسیقی ایرانی - را در پی داشت که با پاسخ تندی از سوی بابازاده هم همراه شد. معتمدی که البته نام او در میان فهرست مورد ادعا نبود، اصل خبر را کذب توصیف کرده بود. او البته اخیرا در یک برنامه استعدادیابی خوانندگی با رضا صادقی به‌عنوان عضو هیات داوران همراهی داشتند که البته آن‌هم برنامه ضبطی و متعلق به ماه‌ها قبل بود که به‌تازگی پخش شد.

با این حال رضا صادقی، امیر مقاره و محسن یگانه در صفحات شخصی خود در فضای مجازی به خبر ممنوعیت فعالیتشان واکنش داشتند.

مقاره ـ خواننده گروه ماکان ـ طی رشته استوری‌هایی در حساب رسمی خود در اینستاگرام، ممنوعیت فعالیت خود را تلویحا تأیید کرد و در همان فاصله محسن یگانه نیز با انتشار پُستی در فضای مجازی به نوعی بر این خبر مهر تأیید زد.

پس از آن نیز ما تماسی داشتیم با مدیربرنامه‌های این خواننده‌ها که برخی از آنها ممنوعیت کاری را تأیید کردند و برخی نیز ترجیح دادند فعلا صحبتی درباره این ماجرا نداشته باشند و درخواست کردند که به خود هنرمندان استناد شود.

البته در این حین از سمت آنها این مسئله اعلام شد که ممنوعیت فعالیت هنرمندان هیچگاه به صورت رسمی و مکتوب اعلام نمی‌شود، مگر در مواردی که هنرمندان قصد فعالیت و برگزاری کنسرت داشته باشند که در آن صورت استعلام منفی و اجازه فعالیت به آنها داده نخواهد شد.

در ادامه طی چند پیام مکتوب از بابازاده درباره منابع خبرش سوال کردیم که به گفته او، خود خوانندگان منابع این خبرها هستند.

خبرنگار ما پس از پیگیری‌های لازم از سمت این افراد، تماسی با رضا صادقی داشت تا از او درباره‌ی ممنوعیت فعالیتش سوال کند.

صادقی در ابتدا درباره‌ی ماجرای ممنوعیت کار خود گفت: «تقریبا دو یا سه هفته پیش به من اعلام شد که دیگر اجازه فعالیت ندارم. ولی نکته جالب ماجرا اینجاست که خبر ممنوعیت کار از سمت وزارت فرهنگ اعلام یا اعمال نشده است، بلکه یک کمیته به نام «پیگیری وضعیت چهره‌ها» که درباره آن اطلاعی ندارم به شرکت «لیما» و مدیر برنامه من آقای میلاد ماهان‌راد، این خبر را اعلام کرد.»

این هنرمند همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر او آیا ممنوعیت کاری هنرمندان در عصر تکنولوژی کارآمد است؟ پاسخ داد: «اصولا واژه‌ای به اسم «ممنوعیت» در شأن هنر نیست. حال وقتی به یک‌باره به هنرمندی که بیش از دو دهه با پذیرش کلیه کمبودها و سلیقه‌های عجیب باز هم به فعالیت خود ادامه داده اعلام می‌شود که ممنوع‌الفعالیت شده و برای کنسرت اعلام‌شده و مجوزدار سمنان، سایت بلیت فروشی او بسته می‌شود، دیگر چه باوری برای تولید هنر در او باقی می‌ماند؟»

ما برای پیگیری بیشتر خبر، سراغ مدیران مربوط رفت که به دلیل برگزاری جلسات، امکان گفت‌وگو با معاون هنری و همچنین رئیس دفتر موسیقی فراهم نشد. با این همه بر اساس آنچه از سوی روابط عمومی معاونت هنری به اطلاع رسیده، گویا قرار است ظهر فردا جلسه‌ای با حضور متولیان امر برای تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه برگزار شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • علی
    1

    سلام واقعا ممنوع الکاری یعنی چی تو این اوضاع بیکاری و گرونی تو رو خدا جوونای مردم رو ممنوع الکار نکنین مردم رو روبه روی خودتون قرار ندین

  • باران
    0

    یعنی واقعا جرم اینایی که ممنوع الکار میشن از امثال پسر میرسلیم یا آقازاده های دیگه بیشتره عجب نو

  • فرزند ایران
    0

    این دوستان اگر در این چند ماه اقدام به برگزاری کنسرت نمیکردن ، شان و منزلتشون خیلی بیشتر حفظ میشد تا اینکه اینجور با خفت و خواری ممنوع الکار بشن.
    فضای حاکمیت فضای توجه به هنر نیست ، امروز فقط مداحان وابسته به حاکمیت ارج و قرب دارند.
    در باغی که کلاغ صدای قارقارش بلنده نوای بلبل به گوش کسی نمیرسه.


  • ناشناس
    0

    تنها دلخوشی مردم در این زمان ودر کشور ما آهنگهای این خوانندگان است که با این تصمیم های نابجا به سوی خوانندگان آنور آب سوق داده می‌شود بعضی از این مدیران از دشمن بهتر برای اجانب کار می‌کنند بهتراست در این مورد تحقیق وتفصی صورت پذیرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "بهترین خواننده سال" کدام خواننده بود؟