کاهش ۴۴ درصدی تلفات سوانح رانندگی در استان مرکزی

کاهش ۴۴ درصدی تلفات سوانح رانندگی در استان مرکزی

سردار کیومرث عزیزی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید رئیس پلیس پیشگیری ناجا از قرارگاه نوروزی استان مرکزی با اشاره اقدامات نیروی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: پلیس به‌عنوان نهاد واسط امنیت، نمایان‌ترین وظیفه‌اش سازماندهی امور انتظامی جامعه به‌منظور برقراری نظم و امنیت عمومی است که با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و حضور شهروندان در سفرهای نوروزی این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اقدامات در فضای مجازی گفت: در استان مرکزی با تلاش همکاران در پلیس فتا اقدامات خوب و ارزنده‌ای در فضای مجازی صورت گرفته و شاهد موفقیت‌های ارزنده‌ای بوده‌ایم.

سردار کیومرث عزیزی افزود: این در حالی است که براساس ارزیابی‌های کشوری انجام شده ناجا، پلیس فتای استان مرکزی موفق به کسب رتبه‌های برتر و نخست در بین پلیس فتای استان‌های کشور شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه پلیس فتا در استان مرکزی با دانش‌گرایی، نگاه تخصصی و عملیاتی توانسته در برخورد با جرایم اینترنتی و فضای مجازی بخوبی برخورد کند.

عزیزی با اشاره به آمارهای طرح نوروزی پلیس در استان مرکزی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس در استان مرکزی تا به امروز، 9نفر در سوانح جاده‌ای برون شهری و یک نفر هم در سوانح درون شهری کشته شده است که در مجموع شاهد کاهش 44 درصدی تلفات و کشته‌شدگان سوانح رانندگی در این مدت در سطح استان هستیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در این مدت تلفات جرحی 9 درصد، صوانح رانندگی خسارتی 18 درصد کاهش داشته که البته تلاش ما برای کاهش بیشتر تلفات و سوانح است.

عزیزی تصریح کرد: در بحث سرقت در مجموع شاهد کاهشی 14 درصدی هستیم به طوری که سرقت به عنف 100 درصد، سرقت منزل 33 درصد، سرقت اتومبیل 50 درصد، سرقت موتور 17 درصد، کیف قاپی 29 درصد، سرقت اماکن 27 درصد، جیب بری 73 درصد و سرقت داخل خودرو 21 درصد در استان مرکزی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: البته در بحث سرقت احشام و مغازه شاهد رشد بوده‌ایم که با افزایش نظارت و گشت‌های انتظامی به دنبال اجرای وظایفمان هستیم اما با این حال از مردم درخواست داریم تا در این حوزه به توصیه های پلیس بیشتر توجه کرده و مشارکت بیشتری در ایجاد نظم و امنیت داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به امار نزاع‌ها در استان مرکزی در این ایام بیان کرد: تا به امروز نزاع‌های فردی در استان مرکزی 23 درصد و نزاع‌های جمعی 25 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها