استان مرکزی برای پنجمین سال متوالی مقام داوطلبان برتر کشور را کسب کرد

استان مرکزی برای پنجمین سال متوالی مقام داوطلبان برتر کشور را کسب کرد

محمد محمدی ظهر امروز در همایش تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی که با محوریت تحکیم بنیان خانواده برگزار شد با اشاره به فعالیت داوطلبان هلال‌احمر اظهار داشت: طرح‌های بسیاری در جمعیت داوطلبان به اجرا رسیده و مقرر شد به پاس قدردانی از زحمات این افراد در روز داوطلب و در قالب برنامه‌های شهرستانی از این عزیزان تقدیر و تشکر به عمل آوریم اما سپس نتیجه گرفتیم که در یک برنامه استانی و در ایام‌الله فجر این مراسم را اجرا کنیم.

وی افزود: در 5 سال گذشته 35 هزار متر زمین از طرف خیران به مجموعه داوطلبان هلال‌احمر اهدا شده که این زمین‌ها به منظور ساخت وساز اماکن اداری، پایگاه و سایر موارد به‌کار گرفته شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت مطلوب داوطلبان مجموعه هلال‌احمر گفت: به سبب کمک خیران توانسته‌ایم تعدادی پایگاه امداد جاده‌ای را ساخته و تجهیز کنیم و مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای اتمام این طرح هزینه شده است.

محمدرضا زمانی افزود: دو طرح همای رحمت و فرشتگان رحمت هرساله برگزار می‌شوند و هرساله به‌طور متوسط مبلغی بالغ بر 120 میلیون تومان جمع‌آوری می‌شود، اعزام کاروان‌های سلامت به‌منظور ویزیت و آموزش رایگان به مناطق محروم از دیگر اقدامات این مجموعه است.

وی خاطرنشان کرد: مجوعه هلال‌احمر در قالب طرحی‌مردمی شهریور هرسال اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعم از مبالغ نقدی، کیف، کفش و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند می‌کند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی اضافه کرد: اعزام 20 نفر از مدجویان استانی به زیارت علی‌ابن‌الموسی‌الرضا(ع)، اجرای طرح نوید شعبان و تقبل هزینه درمان بیماران نیازمند، اعزام افراد نیازمند به شیراز و سایر شهرهای زیارتی، انعقاد قراردادهای مختلف در زمینه‌های آموزشی و غیره با بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی و غیره از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه است.

زمانی ادامه داد: تاکنون بیش از 5 هزار نفر از نیازمندان و مددجویان بهزیستی را تحت آموزش گرفته‌ایم، همچنین همایش آموزشی سلامت‌یاران به‌صورت کشوری در شهر ساوه برگزار شد و 14 استان کشور در این همایش حضور یافتند.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی، ازدواج، امدادرسانی و غیره از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها